هشدار ساکی به روسیه؛ الکسی ناوالنی باید آزاد شود/ مسکو باید پاسخگو باشد



سخنگوی کاخ سفید,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اخبار منتشر شده درباره وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی، تاکید کرد: وی باید هر چه زودتر آزاد شود و مسکو نیز باید در این راستا پاسخگو باشد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید با اشاره به رایزنی میان مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای روسی خود، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این گفتگو مساله الکسی ناوالنی بوده است.

 

وی با بیان اینکه موضوع الکسی ناوالنی، موضوعی است که بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی خود درباره روسیه به آن پرداخته بود، افزود: روسیه مسئول هر آن چیزی است که در زندان دولتی این کشور برای الکسی ناوالنی اتفاق خواهد افتاد.

 

ساکی ادامه داد: روسیه باید از سوی جامعه بین المللی پاسخگو باشد.

 

طی چند روز اخیر، خبرگزاری فرانسه با انتشار خبری از وخامت حال جسمانی الکساندر ناوالنی؛ یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه، از وخامت اوضاع وی در زندان خبر داد و مدعی شد که، هر لحظه امکان دارد ناوالنی دچار ایست قلبی شود.

 

دولت آمریکا در ماه گذشته از آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر علیه دولت روسیه خبر داد و حواشی ماجرای مسمومیت الکساندر ناوالنی را دلیل این تحریم‌ها عنوان کرد.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در این ارتباط اظهار کرده بود که، واشنگتن پیش از این نسبت به عواقب ناشی از مرگ الکسی ناوالنی به مسکو هشدار داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------