ورود مصر و قطر برای آتش‌بس در فلسطین | گانتس: حماس شکست‌خورده است!



 آتش‌بس ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتایان خود در مصر، قطر و عربستان درباره آتش‌بس و شرایط فلسطین به آنها رایزنی و گفتگو کرد. 

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه قطر، مصر و عربستان سعودی درباره خشونت در اسرائیل، کرانه باختری و غزه بحث کرد.

 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، بلینکن و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی از قطر درباره تلاش برای بازگرداندن آرامش در اسرائیل و کرانه باختری و غزه با توجه به از دست دادن «غم انگیز جان غیرنظامیان» گفتگو کردند.

 

وزارت امور خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای گفت که این دو مقام «در مورد حملات اخیر اسرائیل به نمازگزاران در محوطه مسجدالاقصی و حمله به نوار تحت محاصره غزه » گفتگو کردند. الثانی تأکید کرد «نیاز به اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه و مسجد مبارک الاقصی ضروری است.»

 

در همین حال  تعداد رو به افزایش سناتورهای آمریکایی، روز یکشنبه خواستار آتش بس شدند. سناتور دموکرات کریس مورفی و تاد یانگ جمهوری خواه، که از اعضای ارشد هیئت روابط خارجی هستند، در بیانیه‌ای گفتند: «در نتیجه حملات موشکی حماس و پاسخ اسرائیل، هر دو طرف باید متوجه باشند که جان تعداد زیادی از افراد گرفته شده و نباید درگیری بیشتر شود.»

 

۲۵ سناتور دموکرات دیگر و دو سناتور مستقل نیز با انتشار بیانیه‌ای مشابه، خواستار آتش بس فوری شدند.

 

از دیگر سو، بلینکن در تماس خود با سامح شکری همتای مصر خود از طرف‌های درگیر خواستار تنش‌زدایی و توقف خشونت‌ها شدند چراکه منجر به کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی و فلسطینی از جمله کودکان شده است.

 

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی نیز گزارش داد که بلینکن با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان، نیز تماس تلفنی برقرار کرده است و درباره آخرین تحولات فلسطین و منطقه گفتگو کردند.

 

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه جداگانه‌ای از تماس الثانی با شکری خبر داد و گفت درباره «همکاری‌های دوجانبه و تحولات فلسطین» گفتگو کردند. وزارت امور خارجه مصر به آتش بس فوری و توجه به آنچه که به نفع ملت فلسطین است تاکید کرد.

 

تلاش‌های مصر، قطر و سازمان ملل متحد برای آتش بس در اراضی اشغالی فلسطین، تاکنون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت نداشته است. مصر مرزی زمینی با غزه دارد و قطر به این منطقه کمک‌های مالی قابل توجهی ارسال می‌کند.

 

گانتس: حماس شکست‌خورده است! 

ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم توانسته توانایی‌های نظامی حماس را از بین ببرد.

 آتش‌بس ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 به نقل از روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم طی دیدار با اعضای برخی گردان‌ها در جنوب اراضی اشغالی مدعی شد:" حماس شکست‌خورده است و با یک ایدئولوژی و روش شکست خورده می‌جنگد و ما توانسته‌ایم توانایی‌های نظامی آن را از بین ببریم!"

 

گانتس گفت که به یک هیئت آمریکایی ابلاغ کرده، هیچ دولتی حمله به "شهروندانش" را نمی‌پذیرد برای همین "وظیفه اخلاقی و قانونی" ما این است که از آن‌ها حمایت کنیم. ما مأموریت نابودی توانایی‌های حماس از جمله تونل‌ها را ادامه خواهیم داد.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به همراه رئیس ستاد ارتش این رژیم از مرزهای اراضی اشغالی با غزه بازدید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------