آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دعوای توئیتری نخست‌وزیر سابق قطر و یک شاهزاد سعودی درباره شورای همکاری



نخست‌وزیر سابق قطر ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نخست وزیر سابق قطر در دعوای توییتر خود با یک شاهزاده سعودی بار دیگر تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس از اهداف خود فاصله گرفته و نمی‌تواند خواسته‌های ملتهای کشورهای عضو آن را برآورده کند. 

به گزارش ایرنا، «حمد بن جاسم آل ثانی» که در بین سالهای 2007 تا 2013 نخست وزیر قطر بود، در رشته‌های توئیت‌های خود به موضوع «محاصره» چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر علیه دوحه که پس از اجلاس «العُلا» در آغاز سال جاری میلادی در عربستان برگزار شد، پرداخت.

 

نخست وزیر سابق قطر در صفحه توئیتر خود به محاصره چهار ساله مصر با همکاری سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، مصر، امارات و بحرین) اشاره کرد و نوشت: سعی کردم این توئیت‌ها را در روز پنجم ژوئن (سال 2017 میلادی) منتشر نکنم؛ روز اسف‌باری که در آن کشورم بدون هیچ دلیل و توجیهی هدف محاصره ظالمانه و تحریم تحمیلی قرار گرفت. بنابر این ترجیح دادم انتظار بکشم که در آن محاصره وارد سال پنجم خود نشده بود، به پایان رسید. بله محاصره به پایان رسید، اما آیا شورای همکاری خلیج فارس همانی است که قبلا بود؟ آیا همانی شد که آرزوی آن را داشتیم؟.

 

مسئول بلندپایه سابق قطر افزود: ما خواستار بازگشت انسجام شورای همکاری خلیج فارس هستیم تا برای همیشه آن را از دست ندهیم. امیدواریم دولت‌ها «ارتش مگس‌های الکترونیکی» (ارتش سایبری و شبکه‌های جاسوسی) که افسارش را وِل کردند، آزاد کنند تا جلوی آنچه که را پوچ و بی‌فایده انجام می‌گیرد و به همه ملت‌ها و کشورها آسیب می‌زند، گرفته شود.  

 

حمد بن جاسم تصریح کرد: امیدواریم که رهبران شورای همکاری اوضاع کنونی و آینده ملت‌ها را بررسی کنند و از تجارب تلخ گذشته عبرت بگیرند و شاید با برگزاری نشست یک با دور روزه و نه نیم ساعته، تصمیمات تاریخی که ملت‌های منطقه شایسته آن هستند، اتخاذ کنند.

 

پاسخ یک شاهزاده سعودی به اظهارات حمد بن جاسم

 

«سلطام بن خالد آل سعود» شاهزاده سعودی در پاسخ به مطالب حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر در توییتر خود نوشت که «ترس و نگرانی از وضعیت شورای همکاری مناسب شما نیست و به درد شما نمی‌خورد».

 

بن خالد آل سعود عنوان کرد: برادر حمد شما اکنون با احساسات ملت‌ها بازی می‌کنید، زیرا اظهارات شما متناقض و حامل بالاترین درجه نفرت و توطئه است.

 

وی در ادامه توئیت خود اضافه کرد: تلاش برای ایده‌آلیست شدن و ترس از شورای همکاری خلیج فارس به هیچ وجود مناسب شما نیست و شورای همکاری متحد به اذن خدا و با درایت حکام کشورهای حوزه خلیج فارس باقی خواهد ماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------