تظاهرات در بغداد علیه نابسامانی خدمات/خنثی‌سازی حمله جدید به خطوط انتقال برق در صلاح‌الدین



 تظاهرات در بغداد,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
صدها عراقی در بغداد در اعتراض به نابسامانی در خدمات رسانی و افزایش قطع برق و آب، در حالی که دمای هوا در برخی مناطق عراق از ۵۰ درجه نیز فراتر رفته، تظاهرات برگزار کردند. از سوی دیگر یک طرح تروریستی برای تخریب خطوط انتقال برق در استان صلاح‌الدین خنثی شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، ساکنان بغداد اظهار کردند: برق پیش از بامداد در بیشتر استان‌های عراق به طور کامل قطع شد و این یکی از بدترین موارد قطع برق در سال جاری میلادی بود، در ادامه برخی خطوط اصلی شبکه برق در بغداد تا ظهر وصل شدند.

 

با طلوع آفتاب، در آسمان بغداد که از نظر برخورداری از خدمات شهری نسبت به مناطق فقیرتر عراق وضعیت بهتری دارد، به دلیل استفاده طولانی مدت ساکنان این استان از مولدهای برق دود غلیظی مشاهده شد.

 

شبکه اصلی برق عراق هر روز با قطعی‌های مکرر و چند ساعته مواجه است و این مشکل در ماه‌های گرم تابستان که درجه دما معمولا به ۵۰ درجه رسیده و استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده افزایش می‌یابد، شدیرتر می‌شود.

 

سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نیز به نقل از مرکز رسانه امنیتی این کشور گزارش داد، دستگاه اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق موفق شد، توطئه‌ای برای منفجر کردن خط انتقال برق در شهرستان بیجی در استان صلاح الدین با استفاده از یک کمربند مواد منفجره را ناکام گذاشت.

 

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستگاه اطلاعات این موفقیت را با تعقیب و زیر نظر گرفتن تروریست‌های فعال در این طرح به دست آورد.

 

طبق این بیانیه، تیپ‌های دستگاه اطلاعات عراق موفق شدند طرح انفجار خط انتقال برق ۱۱کی در شهرستان بیجی که برق را از شهرستان تکریت به برخی روستاها انتقال می‌داد، خنثی کنند، در این عملیات یک کمربند مواد منفجره توسط نیروهای متخصص این حوزه خنثی شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------