نظامیان استرالیایی خاک افغانستان را ترک کردند



 وزیر دفاع استرالیا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر دفاع استرالیا با تاکید بر ادامه همکاری نظامی با آمریکا در راستای تأمین منافع دولت کانبرا، مدعی خروج کامل نظامیان این کشور از خاک افغانستان شد.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، «پیتر داتون» وزیر دفاع استرالیا، امروز یکشنبه با اشاره به خروج نظامیان استرالیایی طی هفته‌های اخیر، پایان حضور نظامی ۲۰ ساله این کشور در افغانستان را تائید کرد.

 

استرالیا پیشتر در ماه آوریل اعلام کرده بود که باقیمانده نظامیان این کشور را تا ماه سپتامبر و در راستای خروج ادعایی نظامیان بیگانه از افغانستان خارج خواهد کرد.

 

داتون با اشاره به اینکه هشتاد نفر از پرسنل پشتیبانی استرالیا در هفته‌های اخیر افغانستان را ترک کرده‌اند، مدعی شد: این به معنای آن نیست که ما دیگر بخشی از فعالیت‌های نظامی آمریکا یا جایی که فکر کنیم منافع ما و متحدانمان در آن قرار دارد، نخواهیم بود. با این وجود، اکنون این فعالیت نظامی (در افغانستان) به پایان رسیده است.

 

استرالیا از زمان آغاز جنگ در افغانستان (در سال ۲۰۰۱) به عنوان بخشی از پشتیبانی عملیات‌های آمریکا و ناتو علیه طالبان در افغانستان، ۳۹ هزار نظامی به این کشور اعزام کرده است. عملیات‌های نظامی کانبرا در افغانستان منجر به تحمیل هزینه‌ای میلیارد دلاری و کشته شدن ۴۱ نظامی استرالیایی شده است و همه اینها در حالی است که علیرغم ادعای خروج پرسنل رزمی استرالیا از افغانستان در سال ۲۰۱۳، تداوم حضور نیروهای مستشاری اعتراضات مردم استرالیا را برای دولت این کشور در پی داشته است.

 

خروج ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان در حالی است که پس از گذشت بیست سال از حضور آنها در افغانستان نه تنها پیشرفتی در اوضاع داخلی این کشور حاصل نشده است، بلکه به نظر می‌آید که واشنگتن قصد دارد با ناامن کردن اوضاع، افغانستان را به سمت جنگ داخلی هدایت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------