مقام آمریکایی خواستار تغییر حکومت ایران شد



 مقام اسبق دولت آمریکا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک مقام اسبق دولت آمریکا در نشست گروهک تروریستی منافقین خواستار «تغییر حکومت از درون» برای ایران شده است.

 به گزارش فارس،یک مقام پنتاگون در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا خواستار در دستور کار قرار دادن «تغییر حکومت از درون» برای ایران شده است.

 

«میشل فلورنوی»، که در مقطعی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هم او را برای تصدی سمت وزیردفاع تحت بررسی قرار داده بود این پیشنهاد را در نشست مجازی گروهک تروریستی منافقین مطرح کرد. او در دولت اوباما، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی بود.

 

مقام دولت اوباما خواستار تغییر حکومت ایران از درون شد

 

روزنامه دیلی‌بیست نوشته فلورنوی ادعا می‌کند هنگامی که موافقت کرده در نشست این گروه ظاهر شود، اطلاعی درباره سوابق و گذشته آن نداشته است.

 

یک سخنگوی فلورنوی به این روزنامه گفت: «وقتی که او قبول کرد در آن نشست حاضر شود اطلاعی درباره وابستگی‌های این گروه نداشت. اگر ایشان اطلاعی در این خصوص داشت در آن نشست حاضر نمی‌شد و وقتی که از این موضوع اطلاع یافت پول قبول نکرد. ایشان هیچ ارتباطی با مجاهدین خلق ندارد و دیگر هرگز در کنفرانس آنها حاضر نخواهد شد.»

 

فلورنی در نشست روز یکشنبه گروهک منافقین گفت: «وقتی که تغییر حکومت از درون اتفاق بیفتد و حکومتی بر سر کار بیاید که اهداف انقلابی و تروریسم را کنار بگذارد، ایالات متحده نخستین کشوری خواهد بود که با ایران به تعامل خواهد پرداخت.»

 

وی همچنین گفت: «همزمان، ما باید از فعالیت مهم گروه‌های تبعیدی مانند شما که چشم‌انداز ایرانی سکولار، آزاد و دموکرات را زنده نگاه می‌دارید، حمایت کرده و آن را تشویق کنیم.»

 

«مت داس»، مشاور سناتور «برنی سندرز» در امور سیاست خارجی در توییتی از تیم فلورنی بابت فراهم کردن زمینه‌های او در نشست منافقین انتقاد کرده اما در عین حال رفتار فلورنی را هم غیرقابل توجیه دانسته است.

 

مت داس نوشت: «می‌خواهم بگویم که کار تشکیلاتی تیم فلورنی که اجازه داده این کار را انجام بدهد، فاجعه بوده است. چنین دعوت‌هایی اغلب می‌توانند فریبنده باشند، اما در مقطع حاضر یک مقام سابق امنیت ملی نمی‌تواند توجیهی درباره اینکه نمی‌داند مجاهدین خلق چه گروهی است مطرح کند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------