آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

وزیر دفاع آمریکا مدعی حفظ توانایی در افغانستان برای مقابله با تهدید شد



وزیر دفاع آمریکا  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که نظامیان کشورش در حال خروج از افغانستان هستند، مدعی شد واشنگتن توانایی خود را برای مقابله با هر تهدیدی در افغانستان حفظ خواهد کرد. 

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین ادعا کرد که کارهای زیادی برای حمایت از ارتش افغانستان و این کشور انجام می دهیم.

 

وی تصریح کرد طالبان متعهد شده اند برای القاعده پناهگاهی امن در افغانستان فراهم نکنند و ما انتظار داریم تعهد خود را انجام دهند .

 

این مقام ارشد دولت بایدن اظهار داشت می خواهیم اطمینان حاصل کنیم تروریسم از افغانستان صادر نمی شود و قادر به دستیابی به ما نیست.

 

آستین در عین حال مدعی شد توانایی خود را برای مقابله با هر تهدیدی در صورت بازگشت تهدید القاعده به افغانستان حفظ خواهیم کرد.

 

این مقام ارشد پنتاگون ادامه داد همچنان متعهد به محافظت از حضور دیپلماتیک خود در افغانستان و تأمین بودجه برای نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان و مشاوره وزارتخانه های امنیتی افغانستان و جلوگیری از ظهور مجدد سازمان های تروریستی فراملی هستیم.

 

نیروهای افغانستان توان دفاع از کشورشان را دارند

 

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اظهار داشت نیروهای افغانستان توان دفاع از کشورشان را دارند.

 

این مقام ارشد نظامی آمریکا در عین حال با بیان اینکه سرعت خشونت در افغانستان به دلیل عید قربان پایین آمده است، مدعی شد طالبان کنترل حدود نیمی از افغانستان را برعهده دارد اما پایان بازی هنوز نوشته نشده است.

 

وی ادعا کرد واشنگتن همچنان به دفاع از کشورش در برابر تهدیدها ادامه می دهد.

 

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز گزارش داد ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس خبری مشترک به همراه وزیر دفاع این کشور، از اظهار نظر در خصوص ادعاها درباره نگرانی وی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای طرح و اجرای یک کودتا پس از انتخابات نوامبر پارسال خودداری کرد.

 

به گفته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، مأموریت نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان  بعد از دو دهه تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) پایان می‌یابد.

 

تازه ترین اظهارات مقامات نظامی آمریکا در حالی است که بایدن در توجیه دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان گفته بود اهداف ما در افغانستان محقق شدند. ورود ما به افغانستان برای نابودی بن لادن و تضعیف القاعده بود که هر دو هدف محقق شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------