انتقاد از اعزام هواپیمای آتش‌نشان ایرانی به ترکیه| دریغ از یک هواپیمای آتش نشان برای‌ زاگرس



 آتش سوزی های جنگلی  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مجموع تلفات آتش سوزی های جنگلی اخیر در ترکیه تاکنون هشت نفر اعلام شده و گزارش ها حاکیست که مناطق ساحلی همچنان درگیر حریق هستند. 

 به  گزارش ایسنا، نیروهای آتش نشان برای پنجمین روز متوالی است که در تلاش برای مهار شعله های آتش در مناطق جنوبی ترکیه هستند. شهرها و روستاهای تفریحی ساحلی همچنان گرفتار آتش هستند و تاکنون هشت تن در این آتش سوزی ها جان خود را از دست داده اند.

 

وزیر بهداشت ترکیه روز گذشته (یکشنبه) از فوت دو تن دیگر در پی وقوع آتش سوزی خبر داد و افزود: ۱۰ نفر دیگر نیز به دلیل جراحت در بیمارستان تحت درمان هستند.

 

مقامات ترکیه اعلام کرده اند: بیش از ۱۰۰ مورد حریق گزارش شده در کشور طی پنج روز گذشته مهار شده است. هرچند، آتش سوزی ها در برخی مناطق همچنان ادامه دارد و به همین دلیل مناطق مسکونی و هتل ها تخلیه شده اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، از روز چهارشنبه هزاران نفر از ساکنان مناطق گرفتار در آتش خانه های خود را ترک کرده اند. همچنین نیروهای بومی و تیم های پشتیبان از کشورهای دیگر به نیروهای آتش نشان برای اطفای حریق کمک می کنند.

 

انتقاد از اعزام هواپیمای آتش‌نشان ایرانی به ترکیه

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس گفت: هواپیمای آتش نشان برای کمک به عملیات اطفای حریق جنگل‌های زاگرس و کهگیلویه و بویراحمد دریغ شد.

 

 آتش سوزی های جنگلی  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

"امید سجادیان" افزود: در آتش سوزی جنگل‌های زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت صعب العبور بودن، شیب تند، گرمای ۵۰ درجه و صخره ای بودن منطقه نیاز به هواپیمای آتش نشان بود اما اقدام خاصی در این خصوص انجام نشد و مسئولان و متولیان امر هواپیما را از ما دریغ کردند .

 

دریغ از یک هواپیمای آتش نشان برای‌ی زاگرس

وی اظهارکرد: با وجود درخواست‌های متعدد اما هیچ هواپیمای آتش نشانی جهت شرکت در عملیات اطفای حریق جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه اعزام نشد.

 

این فعال زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش سوزی جنگل‌های "نارک" گچساران یک هفته در آتش نبود امکانات می سوخت و چند نفر از نیروهای مردمی مصدوم شدند اما هیچ خبری از هواپیمای اتش نشان نبود در صورتی که این هواپیما به منطقه اعزام می شد آتش در سریعترین زمان ممکن مهار می شد و هزاران هکتار جنگل بلوط از بین نمی رفت.

 

سجادیان تصریح کرد: جنگل‌های زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد طبیعی هستند از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال عمر دارند و تاثیر بسزایی در سیستم اکولوژیک دارند اما متاسفانه برای مسئولان اهمیت و اولویت ندارند و با وجود داشتن هواپیمای آتش نشان، این هواپیما را به منطقه جهت کمک اعزام نکرده اند در حالی که جنگلهای کشور ترکیه سوزنی و دست کاشت هستند .

 

وی بیان کرد: اگر امکانات و هواپیمای آتش نشان داریم چرا در مواقع ضروری و بحران به داد خودمان نمی رسید؟ با وجود این امکانات باید نیروهای مردمی و داوطلب با دست خالی به جنگ آتش بروند و مصدوم شوند و همچون" البرز زارعی" منجر به مرگ آنها شود.

 

گفتنی است که روز شنبه نهم مرداد ماه ۱۴۰۰ رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع از حضور هواپیمای آتش نشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شهر مولا در جنوب ترکیه و انجام اولین عملیات اطفای حریق با ظرفیت ۴۰ تن آب خبر داد. تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش نشان طراحی شده به دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت ۴۰ تن آب در شهر مولا و حضور یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------