گفتگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا/ تاکید بلینکن بر لزوم بهبود وضعیت حقوق بشر در عربستان



وزرای خارجه عربستان و آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزرای خارجه عربستان و آمریکا دوشنبه شب در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات در منطقه و جهان و مهم ترین مسائل مشترک دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان، در جریان این تماس با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود به بررسی برجسته‌ترین تحولات منطقه، پرداخت.

 

وزارت امور خارجه عربستان با تایید این تماس اعلام کرد: بن فرحان با وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد و طی آن دو طرف روابط راهبردی بین عربستان و ایالات متحده آمریکا، برجسته ترین تحولات منطقه و راههای تقویت آن را در همه موارد مورد بررسی قرار دادند. "

 

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که آنتونی بلینکن و فیصل بن فرحان در این تماس درباره آتش بس جامع در یمن و لزوم پیشرفت در زمینه حقوق بشر در عربستان گفتگو کردند.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: "دو وزیر، امنیت منطقه‌ای و حمله(ادعایی) ایران به نفتکش مرسر استریت را مورد بحث قرار دادند."

 

وی افزود: "آنها در مورد دیگر مسائل منطقه‌ای، افزایش همکاری امنیتی، حمایت عربستان از آتش‌بس جامع در یمن و لزوم انجام اقدامات فوری برای کاهش بحران انسانی در یمن بحث کردند".

 

پرایس گفت که بلینکن "بر ضرورت پیشرفت در زمینه حقوق بشر" در عربستان تاکید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------