ترامپ: «بایدن» بزرگترین تحقیر تاریخ آمریکا را رقم زد



 ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید که در تاریخ، از وضعیت فعلی افغانستان به عنوان بزرگترین تحقیر سیاست خارجی آمریکا، یاد خواهد شد و مسئولیت این ناکامی متوجه دولت بایدن است.

  به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، خروج نظامیان بیگانه از افغانستان اگرچه به ابتکار عمل دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و در نتیجه توافق واشنگتن-طالبان در فوریه ۲۰۲۰ رقم خورد؛ اما اجرای غیرمسئولانه آن که به یک فضاحت بین المللی تبدیل شده است؛ بر عهده جو بایدن سکان دار فعلی کاخ سفید است.

 

از سوی دیگر، هرج و مرج حاصل از خروج نظامی بیگانگان که اوج آن را در فرودگاه کابل و در تخلیه غیرنظامیان شاهد هستیم؛ به فرصتی برای تسویه حساب های حزبی جمهوریخواهان و دموکرات ها تبدیل شده به ویژه آنکه طرفداران ترامپ از همین حالا برای انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خیز برداشته اند.

 

در همین راستا، ترامپ در تازه ترین گردهمایی تبلیغاتی خود که در ایالت «آلاباما» برگزار شد؛ با گرفتن انگشت اتهام به سوی بایدن، گفت که تحولات اخیر افغانستان ناکامی بزرگی برای سیاست خارجی دولت فعلی واشنگتن تلقی می شود و یک شکست عظیم نظامی است که ناتوانی واشنگتن را به رخ می کشد.

 

ترامپ ادامه داد: در تاریخ، از وضعیت فعلی افغانستان به عنوان بزرگترین تحقیر سیاست خارجی آمریکا، یاد خواهد شد.

 

او از بایدن به این دلیل که ۸۳ میلیارد دلار از تجهیزات نظامی آمریکا را در افغانستان رها کرده است؛ به شدت انتقاد کرد و گفت: از این به عنوان بزرگترین شکست نظامی همه ادوار یاد خواهد شد. این خروج نظامی به منزله تسلیم شدن محض بود.

 

ترامپ در نهایت گفت: رویکرد اشتباه بایدن در قبال افغانستان، در بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، منجر به برافراشته شدن پرچم طالبان بر فراز سفارت آمریکا خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------