آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

طالبان با ادامه فعالیت سفارت آمریکا در کابل مشکلی ندارد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان گفت: «فکر نمی‌کنیم که مشکلی برای ادامه فعالیت سفارت آمریکا در افغانستان وجود داشته باشد، اما خود آمریکا خواهان آن نیست».

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان در سخنانی تأکید کرد که طالبان با ادامه فعالیت سفارت آمریکا در خاک افغانستان مشکلی ندارد.

 

«محمد اکبر اغا» رئیس شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان در گفتگو با یک خبرگزاری روسی ضمن اشاره به اینکه آمریکا همچنان از ادامه فعالیت‌های خود در کابل واهمه دارد، بیان کرد: «پیش از لشگرکشی آمریکا به افغانستان بستر خوبی برای ارتباط با این کشور وجود داشت، اما پس از وقوع جنگ و ارتکاب جنایت‌های مختلف توسط این کشور روابط رو به تیرگی رفت».

 

او با تأکید بر اینکه هنوز امکان برقراری ارتباط دیپلماتیک میان طالبان و آمریکا وجود دارد، گفت: «فکر نمی‌کنیم که مشکلی برای ادامه فعالیت سفارت آمریکا در افغانستان وجود داشته باشد، اما خود آمریکا خواهان این مورد نیست».

 

گفتنی است که پیش‌تر سخنگوی طالبان از تمایل این گروه برای حفظ روابط دیپلماتیک کابل با دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا خبر داد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------