دولت نیکاراگوئه پزشکان را به "تروریسم سلامت" متهم کرد



دولت نیکاراگوئه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه، پزشکان این کشور را به "تروریسم سلامت" و اشاعه دورنما و اخبار نادرست درباره کرونا متهم کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درحالیکه سازمان‌های جهانی بهداشت درباره افزایش ابتلای به کرونا در نیکاراگوئه هشدار داده و پزشکان مستقل این کشور خواستار یک قرنطینه داوطلبانه برای کند شدن شیوع و گسترش کرونا شده‌اند، گروه‌هایی از پزشکان در این کشور گزارش‌هایی از تعداد بالاتری از مبتلایان و مرگ‌های ناشی از کرونا را نسبت به گزارش‌های منتشر شده از سوی دولت اعلام کرده‌اند.

 

روزاریو موریو، معاون رئیس جمهوری و همسر دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه اما این اظهارات از سوی پزشکان این کشور را "تروریسم سلامت" توصیف کرد.

 

وی اوایل ژوئیه سال جاری میلادی درباره "پزشکان جعلی" صحبت کرد که شواهد و مدارک و پیش‌بینی‌های نادرست را درباره پاندمی کرونا اشاعه می‌دهند.

 

وی در یک خطابه تلویزیونی گفته بود: در زندگی همه چیز هزینه‌ای دارد و اگر شما باعث درد و رنج مردم شوید، ما نمی‌توانیم نسبت به پیامدهای آن بی‌تفاوت باشیم.

 

دولت نیکاراگوئه اقداماتی را برای اعمال فشار سیاسی بر نیروهای بهداشت و درمان این کشور وضع کرده و در دوران پاندمی این فشارها بیشتر شده است.

 

کارمندان بخش سلامت در نیکاراگوئه در پی این کرونا به شدت دچار آسیب شده‌اند. دست کم ۱۶۰ تن از پرسنل بخش سلامت این کشور در نتیجه ابتلا به کرونا جان باختند درحالیکه این آمار از سوی دولت به اشتراک گذاشته نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------