وزیرخارجه آلمان: تشکیل دولت طالبان بدون حضور همه طرف ها در کابینه پیام خوبی نداشت



 وزیر خارجه آلمان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که تشکیل دولت از سوی طالبان بدون دیگر گروه های سیاسی پیام خوبی برای همکاری های جهانی با کابل نبود. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که کمک‌های بشر دوستانه این کشور برای افغانستان و منطقه تا ۱۰۰ میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

 

این خبر را وزیرخارجه آلمان در نشست سازمان ملل درباره افغانستان مطرح کرد و این را نیز افزود که برلین در نظر دارد تا ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر نیز برای حمایت از افغانستان و کشورهای همسایه تخصیص دهد.

 

وزیرخارجه آلمان در عین حال از طالبان خواست تا مسیر دسترسی ایمن برای کمک‌های بشر دوستانه را ایجاد کنند و در این ارتباط گفت: ما فوراً از رهبری طالبان می‌خواهیم که رفاه و امنیت سازمان‌های امدادی بین المللی و پرسنل آن‌ها در افغانستان را تضمین کند.

 

هایکو ماس درباره رابطه آلمان با گروه طالبان در افغانستان نیز گفت: موضع ما در برابر دولت طالبان به سخنان آن‌ها بستگی ندارد، بلکه به اقدامات آن‌ها بستگی خواهد داشت، چون تشکیل دولت انتقالی در افغانستان بدون حضور دیگر گروه‌ها پیام درستی برای همکاری‌های جهانی نبود.

 

به گفته ماس، طالبان باید به حقوق اولیه بشر احترام بگذارد و افغانستان نباید هرگز به مکانی تبدیل شود که در آن خطر تروریسم وجود دارد.

 

پیش تر دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به احتمال فروپاشی اقتصادی در افغانستان هشدار داده بود.

 

در جریان نشست امروز درباره افغانستان، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی از جامعه بین‌الملل حمایت مالی ۶۰۶ میلیون دلاری برای ۱۱ میلیون نفر در افغانستان را درخواست کرده بود.

 

دبیرکل سازمان ملل در این کنفرانس که در ژنو سوئیس برگزار شد، گفت: مردم افغانستان قبل از تسلط کامل طالبان بر این کشور در ۱۵ آگوست نیز یکی از وخیم‌ترین بحران‌ها در جهان را تجربه می‌کردند. امروز مردم افغانستان نمی‌دانند وعده غذایی بعدی خود را چه زمانی خواهند خورد. فقر به‌سرعت افزایش می‌یابد و خدمات مهم عمومی رو به فروپاشی است. صدها هزار نفر محبور به تَرک خانه‌های خود شدند.

 

وی با بیان اینکه برای عملیات‌های بشردوستانه در افغانستان از صندوق مرکزی اضطراری سازمان ملل ۲۰ میلیون دلار پول اختصاص داده خواهد شد، هشدار داد: مردم افغانستان امروز با فروپاشی کل کشور مواجه هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------