چین: استقلال تایوان شدنی نیست



 سخنگوی وزارت خارجه چین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که تایوان به عنوان بخشی از خاک چین، واجد شرایط برای پیوستن به سازمان ملل متحد نیست.  

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوای چین گزارش داد، برخی از سیاستمداران در تایوان اخیرا قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل را "عمدا تحریف" کرده‌ بودند و "به غلط" ادعا می‌کردند که این قطعنامه که منجر به جلوگیری از پیوستن تایوان به سازمان ملل متحد می‌شود، "نامناسب" است.

 

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای تایوان گفت: سازمان ملل متحد یک سازمان بین‌المللی بین دولتی است که کشورهای مستقل آن را تشکیل می‌دهند و قطعنامه ۲۷۵۸ که توسط مجمع عمومی در سال ۱۹۷۱ تصویب شد، مسئله نمایندگی چین را یک بار برای همیشه حل کرده است.

 

ژائو گفت که نمایندگان و دبیرخانه سازمان ملل متحد باید از قانون "چین واحد" و قطعنامه ۲۷۵۸ پیروی کنند.

 

او افزود: تایوان جزئی از خاک کشور چین محسوب می‌شود و در نتیجه تایوان شرایط لازم را برای پیوستن به سازمان ملل متحد ندارد. براساس عملکردها و هر آنچه که طی سال‌ها شاهدش هستیم، سازمان ملل متحد و تعداد زیادی از اعضای این سازمان می‌دانند که فقط یک کشور چین در جهان وجود دارد و این مسئله که تایوان بخشی از قلمرو چین است، غیر قابل انکار است و آن‌ها نسبت به عملکرد چین بر حاکمیت تایوان احترام می‌گذارند.

 

این سخنگو اظهار کرد: مسئله "استقلال تایوان" در همه ابعاد و اشکال به شکست محکوم است و حرکت‌ها و اقدامات مطرح شده در این خصوص توسط برخی افراد در تایوان یک چالش آشکار و تحریک جدی علیه قانون "چین واحد" و نقض قطعنامه ۲۷۵۸ سازمان ملل متحد است. ما شدیدا مسئله "استقلال تایوان" را که در جهان هم کسی از آن حمایت نمی‌کند، رد می‌کنیم.

 

ژائو افزود: ما معتقدیم که دلیل عادلانه چین و مردم چین برای حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، مخالفت با جدایی و دستیابی به اتحاد مجدد، همچنان به درک و حمایت سازمان ملل و کشورهای عضو آن خواهد انجامید.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: موضع ما نسبت به قانون "چین واحد" تغییر نخواهد کرد و پاسخ ما نسبت به دو بخش شدن چین به عبارتی "یکی چین و دیگری تایوان" و "استقلال چین" منفی است و عزم ما برای حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی بدون تغییر است.

 

در سال ۱۹۷۱، بیست و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه ۲۷۵۸ را تصویب کرد که به موجب آن تمامی  حقوق قانونی جمهوری خلق چین بازگشت و جمهوری خلق چین را به عنوان تنها دولت قانونی کل چین اعلام کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------