آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

وزیر خارجه لبنان: خواستار میانجیگری واشنگتن شدیم | درخواست عمان از لبنان و کشورهای عربی



 وزیر امور خارجه لبنان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
.وزیر امور خارجه لبنان شامگاه شنبه گفت که جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی این کشور در حال بررسی پیشنهاد استعفا از سمت خود است. 

به گزارش ایسنا، عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان در مصاحبه‌ای فاش کرد که بیروت برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها از واشنگتن درخواست میانجیگری کرده است.

 

مصاحبه بوحبیب با شبکه الجزیره مباشر، پس از آن صورت گرفت که چهار کشور حاشیه خلیج فارس که اولین آنها عربستان بود، خروج سفرای خود از لبنان را به بهانه مخالفت با اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره بحران یمن اعلام کردند.

 

وزیر خارجه لبنانی با بیان اینکه نشست شنبه تیم بحران وزارتی برای بررسی این مشکل بود، افزود: ما نیاز به زمان داریم چون این مساله پیچیده است، اما قرداحی خود به منافع لبنان واقف است و کرامت خود را حفظ می‌کند.

 

بوحبیب در خصوص اینکه برخی اعلام کردند درخواست نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان از قرداحی برای ارزیابی وضعیت، نشانه استعفا است، گفت: درست است و حتی در جلسه امروز (شنبه) نیز در این راستا بحث شد.

 

وی افزود: اما قرداحی در حال بررسی این پیشنهاد است و می‌داند که منفعت لبنان شخصاً بر منفعت او مقدم است، اما برای تصمیم گیری به نوعی با افراد دیگر ارتباط دارد.

 

وزیر خارجه لبنان در خصوص زمان تصمیم گیری نهایی قرداحی ادامه داد: تاریخ مشخصی وجود ندارد، اما امیدواریم امروز (یکشنبه) تصمیم نهایی در این باره گرفته شود که وی به چه سمتی می‌خواهد برود.

 

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش درباره استعفای قرداحی گفت: حدس و گمان سخت است زیرا لبنان دارای اجزا و گروه‌های زیادی است و قرداحی باید مشورت کند.

 

وی با رد اینکه این بحران با کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر به استعفای دولت میقاتی شود، گفت: هیچ استعفایی وجود ندارد و ما به حل مشکل ادامه می‌دهیم و دوست داشتیم بین برادران یا از طریق اعراب گفت و گو می شد.

 

بوحبیب اشاره کرد که "ایالات متحده، فرانسه و دیگران از بقای دولت حمایت می‌کنند" و از مورد نام بردن دیگرکشورها خودداری کرد.

 

وی فاش کرد که کشورش برای حل بحران کنونی با کشورهای حوزه خلیج فارس از واشنگتن درخواست میانجیگری کرده است.

 

بوحبیب گفت: ایالات متحده "دوست" همه کسانی است که می توانند دیدگاه ها را نزدیکتر کنند و در غیاب طرف عربی که این کار را انجام دهد تصمیم گرفتیم که با واشنگتن گفتگو کنیم."

 

بوحبیب افزود: برای ما مهم است که مشکل کنونی به نحو رضایت‌بخش برای همه و لبنانی‌ها حل شود و لبنان نمی‌پذیرد علیه منافع عربستان کار کند.

 

اخیرا عربستان، امارات، بحرین و کویت خروج سفرای خود از لبنان را اعلام کردند.

 

تنش دیپلماتیک بین ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن و ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی که ریاض آن را "تهمت" توصیف کرد، رخ داد.

 

 درخواست عمان از لبنان و کشورهای عربی برای خویشتن‌داری

 

وزارت خارجه عمان با ابراز تأسف از تنش میان لبنان و کشورهای عربی، خواستار خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها شد.

 

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه عمان طی بیانیه‌ای با ابراز تأسف از تنش میان لبنان و کشورهای عربی، خواستار خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها شد.

 

در این بیانیه آمده است که از تنش ایجاد شده میان بیروت و کشورهای عربی متأسفیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری در پیش بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------