تنها دو دقیقه ورزش شدید روزانه برای دور کردن خطر مرگ زودهنگام کافی است است



کاهش خطر مرگ با ورزش،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد تنها دو دقیقه تمرین ورزشی شدید در روز ممکن است خطر مرگ زودهنگام را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا از «دیلی میل»، کارشناسان می‌گویند حتی به انجام کارها (تمرینات) خیلی شدید نیاز ندارید. آنها ادعا می‌کنند که صرفا بالا دویدن از پله‌ها، دویدن دور باغ یا جست و خیز کردن کافی است. دانشمندان دانشگاه سیدنی داده‌های مربوط به بیش از ۷۰ هزار فرد انگلیسی را بررسی کردند. محققان سطح تمرینات آنها را برای مدت یک هفته دنبال کردند و سپس وضعیت سلامتی آنها را در مدت هفت سال بعدی بررسی کردند.

 

نتایج این بررسی نشان داد افرادی که هر هفته صرفا ۱۵ دقیقه (یا روزی ۲ دقیقه و ۹ ثانیه ) فعالیت شدید داشته باشند، ۱۸ درصد احتمال کمتری وجود داشت که در مدت زمان این تحقیق جان خود را از دست داده باشند. این در مقایسه با افرادی بود که تنها در هفته دو دقیقه تمرین داشته اند.

 

دکتر «متیو احمدی» از محققان اصلی این مطالعه گفت: فعالیت شدید در مدت زمانی کوتاه در طول هفته می‌تواند به ما کمک کند که زندگی طولانی‌تری داشته باشیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه کمبود وقت، متداول‌ترین مانع اعلام شده برای فعالیت بدنی منظم است، انجام فعالیت‌های گاه و بیگاه در طول روز ممکن است گزینه جذابی برای افراد پرمشغله باشد. دستورالعمل‌های خدمات سلامت ملی انگلیس (HNS) حاکی است که بزرگسالان باید هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه تمرین ملایم یا ۷۵ دقیقه تمرین شدید در طول چهار تا پنج روز داشته باشند. نمونه‌های تمرین شدید شامل دویدن، شنا، جست و خیز و بالا رفتن از پله‌ها می‌شود.

 

این تحقیق که نتایج آن در نشریه «ژورنال قلب اروپایی» منتشر شده است، نشان داد افرادی که هیچ تمرین شدیدی نداشتند، در مجموع چهار درصد خطر مرگ در پنج سال آینده را داشتند. این خطر برای کسانی که هفته‌ای ۱۰ دقیقه ورزش کردند به نصف کاهش یافت و برای کسانی که هفته‌ای یک ساعت ورزش کردند به یک درصد رسید.

 

مزایای تمرین ورزشی منظم برای سلامتی از دهه‌ها پیش مشخص شده است. حفظ تناسب اندام می‌تواند از چاقی و تاثیرات موازی آن بر سلامتی مانند دیابت نوع۲ و سرطان جلوگیری کند. فقدان تمرین ورزشی در کنار رژیم غذایی ناسالم از جمله عوامل افزایش چاقی در انگلیس بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------