ارتباط آسم کودکی با چاقی



اخبار,اخبار پزشکی

طبق نتایج محققان، کودکان مبتلا به آسم با احتمال بیشتر ابتلا به چاقی در اوایل سنین نوجوانی روبرو هستند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا جنوبی دریافتند کودکان مبتلا به آسم در مقایسه با کودکان فاقد آسم، ۶۶ درصد بیشتر با ریسک ابتلا به چاقی روبرو هستند.

 

یافته ها نشان داد کودکان دارای علائم مداوم خس خس سینه، در مقایسه با کودکان فاقد این علامت، ۵۰ درصد بیشتر با ریسک ابتلا به چاقی روبرو هستند.

 

طبق استدلال محققان، آسم مانعی برای فعالیت فیزیکی کودکان است که ممکن است منجر به تجمع چربی در بدن شود.

 

همچنین به گفته محققان، این فرضیه وجود دارد که مصرف دوز بالاتر داروی استنشاقی کورتیکواستروئید موجب افزایش ریسک چاقی در کودکان مبتلا به آسم می شود.

 

«لیدا چاتزی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «آسم یک اختلال مزمن دوره کودکی است و اگر این بیماری موجب افزایش ریسک چاقی شود، به والدین و پزشکان در مورد درمان فوری آن توصیه می کنیم تا این کودکان با سلامت بزرگ شده و زندگی بزرگسالی سالمی داشته باشند.»

 

تیم تحقیق در این مطالعه بر داده های مربوط به ۲۱,۱۳۰ فرد بزرگسال جوان از ۹ کشور دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد و بریتانیا تمرکز کردند.

 

آنها دریافتند کودکان مبتلا به آسم فعال و خس خس سینه دو برابر کودکان فاقد آسم در معرض ابتلا به چاقی هستند. همچنین کودکان مبتلا به آسم که دارو مصرف می کردند با قوی ترین ریسک ابتلا به چاقی روبرو هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------