گلپایگان قرنطینه شد/ تله‌کابین توچال تعطیل شد



اخبار,اخبار اجتماعی,قرنطینه گلپایگان
رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان از قرنطینه شدن شهر گلپایگان در جهت سلامت شهروندان گلپایگانی خبر داد و گفت: محدودیت هایی برای تردد در بازار شهر گلپایگان و خیابان امام در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، حسین زاهد امروز(شنبه) در حاشیه آیین پویش درختکاری که سال جاری با شعار " درخت دوستی بشناسیم" برگزار شد، اظهار‌کرد:ئ کاشت درخت در تولید اکسیژن و به سلامت مردم کمک می کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان عنوان کرد: پروژه پارک بانوان گلپایگان آماده بهره برداری بود که با توجه به محدودیت های موردنیاز جهت مقابله با ویروس کرونا (corona) سال آینده افتتاح می گردد، با افتتاح آن تعداد پارک های بزرگ شهر به هفت پارک می رسد.

 

زاهد بیان کرد: به دنبال بحث ویروس کرونا در شهر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرداری قرار گرفت و تمام اماکن عمومی شهر، ناوگان حمل و نقل شهری، خیابان ها و محل تردد مردم به صورت روزانه ضدعفونی می شود.

 

او ضمن قدردانی از تمام جهادگرانی که در عرصه مقابله با انتشار ویروس کرونا در شهر گلپایگان تلاش دارند، خاطرنشان کرد: شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا از ترددهای بی جا در اماکن شلوغ به خصوص در بازار شهر پرهیز کنند که همکاري با شبکه بهداشت و درمان در رعایت اصول موارد بهداشتی است.

 

رییس شورای اسلامی شهر گلپایگان از قرنطینه شدن شهر گلپایگان در جهت سلامت شهروندان گلپایگانی خبرداد و گفت: محدودیت هایی برای تردد در بازار شهر گلپایگان و خیابان امام در دستور کار قرار گرفته است.

 

زاهد با بیان این که مردم برای جلوگیری از چرخه گسترش ویروس کرونا در شهر با شبکه بهداشت و درمان همکاري لازم را انجام دهند، تأکید کرد: از اخبار کذب در فضای مجازی که موجب رعب و وحشت شهروندان شود پرهیز شود.

 

تله‌کابین توچال تعطیل شد

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی پارسیان اعلام کرد: تله‌کابین و تله سیژ توچال با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از فردا (یکشنبه) تعطیل است.

 

«علی محمد قادری» شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هتل، پیست اسکی، سورتمه و سایر امکانات مجموعه توچال از چهار روز پیش تعطیل شده بود و فقط تله‌کابین این مجموعه به فعالیت خود ادامه می‌داد.

 

وی با بیان اینکه تله‌کابین مجموعه توچال در این مدت با رعایت تمهیدات بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن کابین فعالیت می‌کرد، گفت: تله‌کابین در این مدت به دلیل تردد مردم و امنیت کوهنوردان فعالیت داشت اما ناگذیر به تعطیل کردن آن شدیم.

 

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی پارسیان اضافه کرد: بنا به دستور وزارت ورزش و امور جوانان و استانداری تهران، تنها اماکن ورزشی باید تعطیل می‌شد و هیچ دستوری مبنی بر تعطیلی اماکن تفریحی وجود نداشت؛ با این حال هلدینگ پارسیان از چهار روز گذشته کل مجموعه توچال - بجز تله‌کابین - و مجموعه پارک ارم را تعطیل کرد.

 

وی اضافه کرد: پارک ارم تعطیل است و درب ورودی بخاطر ورود و خروج کارکنان باز است؛ از پنج روز پیش تاکنون مردم هیچ خدمتی از پارک ارم نمی‌گیرند.

 

ورود مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی ممنوع شد

ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی امروز جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و با نظر اکثریت اعضا، مقرر شد محدودیت رفت‌وآمد در مبادی ورودی استان آذربایجان شرقی از امروز اعمال شود.

 

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه، از تلاش های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: تجمعات و حضور در مراکز عمومی یکی از راه های شیوع بیماری است لذا مردم از حضور در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنند.

 

وی کنترل مبادی ورودی استان را در روزهای اخیر لازم دانست و خواستار اعمال محدودیت در سفرهای غیرضروری از سوی خود مردم شد و افزود: استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود و همچون سایر استان ها، اماکن مسافری استان در این زمینه فعالیت خود را تعطیل می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------