ویروس کرونا تا چند هفته در بیمار باقی می‌ماند؟



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
یک مطالعه نشان داده است که بیماران مبتلا به کرونا ویروس، تا پنج هفته می‌توانند به آن مبتلا بمانند.

به گزارش خبرآنلاین، محققان چینی دریافتند که این ویروس می‌تواند تا ۳۷ روز در مجاری تنفسی افراد مبتلا زندگی کند.

 

برای این مطالعه که در لانست منتشر شده است، ۱۹۱ بیمار از دو بیمارستان در ووهان-مرکز شیوع کرونا ویروس- مورد بررسی قرار گرفتند. این تیم از پرونده‌های پزشکی الکترونیکی بیماران برای جمع‌آوری داده‌های جمعیتی و همچنین داده‌های آزمایشگاهی استفاده کرد. پس از بررسی مدت زمان حضور ویروس در مری، متوجه شدند که کمترین زمانی که این ویروس می‌تواند در بدن زنده بماند، هشت روز و بیشترین آن ۳۷ روز است.

 

این آخرین مطالعه در یک بازه طولانی مدت نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند خیلی بیشتر از آن چه قبلا تصور می‌شد زنده بماند.

 

مطالعه دیگری که در ایالات متحده انجام شد، نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند تا سه ساعت در هوا و تا سه روز روی سطوح زنده بماند. همچنین این آزمایش‌ها نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند به مدت چهار ساعت روی مس، یک روز روی مقوا و روی فولاد و پلاستیک تا ۷۲ ساعت زنده بماند.

 

یک مطالعه آلمانی نیز نشان داده که مبتلایان، مقادیر زیادی از این ویروس را قبل از نشان دادن علائم آن، به دیگران منتقل می‌کنند. این بدین معناست که افراد با بروز علائمی چون سرفه و احساس خستگی، از قبل ویروس را به دیگری منتقل کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------