مسافران مشکوک علامت‌دار می‌شوند



اخبار,اخبار پزشکی,کرونادر ایران
سی و دو روز پس از شیوع کرونا در کشور، ۲۰۶۱۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۵۵۶ نفر فوت شده و ۷۶۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایلنا، سی و دو روز پس از شیوع کرونا در کشور، ۲۰۶۱۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۵۵۶ نفر فوت شده و ۷۶۳۵ نفر بهبود یافته‌اند. معاون پرستاری وزیر بهداشت از درخواست ۶۰۰ پرستار، بهیار و ماما برای کمک داوطلبانه به بیماران کرونا خبر داده که خیلی از آنها نیز جذب شده اند. وی همچنین با اعلام تامین لباس و دستکش برای پرستاران گفته، خوشبختانه خیلی از کمبودها رفع شده است، اما هنوز برخی کمبودها از جمله  ماسک N۹۵ وجود دارد. همچنین استاندار تهران با اشاره به توقف شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران اعلام کرده است، به رغم اینکه در آخرین روز اسفندماه رشد ۷ درصدی را شاهد بودیم در روز نخست فروردین‌ماه به رشد ۴.۹ درصدی بیماری کرونا رسیدیم، ضمن اینکه به لحاظ تعداد بهبودیافتگان از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم، از طرفی رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران نیز از افزایش ظرفیت تخت‌های نقاهتگاهی بیماران کرونایی خبر داده و گفته است؛ با کمبود تخت‌های نقاهتگاهی روبرو نیستیم اما تصمیم بر این شد که به ظرفیت این تخت‌ها افزوده شود که در این زمینه نیازمند مشارکت مردم هستیم تا افراد در معرض خطر از شرایط نقاهتگاهی برخوردار شوند.

 

کاهش ۶۷ درصدی ورود به گیلان از طریق مسیر اتوبان قزوین- رشت

در صورت عدم رعایت مردم به روزهای اولیه مواجه با کرونا برمی‌گردیم

«محمود قاسم‌نژاد درویشی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره وضعیت‌ استان گیلان که گفته می‌شود آمار فوتی‌ها قابل توجه بوده است گفت: خوشبختانه ورودی‌های بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان نسبت به ۲۵ روز گذشته بهتر است، به تعبیر دیگر ورودی کاهش پیدا کرده، از همین رو آمار فوتی‌های استان نیز کاهش پیدا کرده است.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان توضیح داد: این آمار کاهشی به جهت اثر حضور کادر پزشکی، پرستاری، تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز دارویی و هر چه که مورد نیاز بیماران کرونایی بوده حاصل شده است.وی ادامه داد: از همه مهمتر پذیرش این مساله که افراد باید در خانه بمانند، بسیار حائز اهمیت است، در کمپین‌هایی که تشکیل شد و همچنین برنامه‌ای که توسط استاندار گیلان از طریق رسانه ملی پخش شد، از مردم خواسته شد فعلا به گیلان سفر نکنند، چرا که ممکن است سلامتشان به خطر بیافتد.

 

قاسم نژاد گفت: سفر به گیلان موجب به خطر افتادن سلامتی افراد و شیوع بیشتر کرونا ویروس خواهد شد شود. بنابراین مردم تا حدی این پیام‌ها را دریافت کرده‌اند به طوری که امروز ما شاهد کاهش ۶۷ درصدی مراجعه به استان گیلان از طریق مسیر اتوبان قزوین- رشت هستیم.وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند شاهد شیوع گسترده کرونا ویروس خواهیم بود، گفت: اگر ما می‌گوییم در ابتلا و فوتی ها آمار کاهش داشته است، صرفا به خاطر این است که مردم سعی کردند زنجیره شیوع را قطع کنند. اگر مردم در یکی  دو هفته آینده رعایت نکنند، ما مطمئن هستیم که دوباره به روزهای اولیه گیلان در مواجهه با این مشکل بر می‌گردیم.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در پایان اظهار داشت: طبق آماری که داریم در استان گیلان تقریبا نزدیک به ۶ هزار نفر بهبود یافته از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا به الان از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یک بخشی از این بهبودیافته‌ها در خانه می‌مانند و یک بخش دیگر در نقاهتگاه‌ها دوره کامل درمان را سپری می‌کنند و بعد به خانه هایشان می‌روند.

 

جزئیات غربالگری خودروها در خروجی ۱۳ استان

مسافران مشکوک علامت‌دار می‌شوند

«مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  درباره غربالگری موارد مشکوک به کرونا ویروس در خروجی ۱۳ استان‌ کشور گفت: ما مواردی که مشکوک هستند را علامت‌دار می‌کنیم و سپس به نیروهای وزارت بهداشت که در کنارمان هستند، ارجاع می‌دهیم. علامت دار کردن یعنی ما پیش بینی می‌کنیم یک شخص مشکوک است یا خیر، و اگر پیش بینی مثبت بود، آن را به مراکز بهداشت معرفی می‌کنیم.سلیمی تاکید کرد: تشخیص کرونا در حوزه تخصصی ما نیست و ما در آنجا تشخیص کرونا نمی‌دهیم، بلکه موارد مشکوک را علامت دار می‌کنیم تا در مرحله بعد بررسی شوند.رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره همکاری با ارتش در این زمینه گفت: در این خصوص ما با ارتش جلسه‌ای برگزار کردیم و حال منتظریم در این خصوص بتوانیم با هم، هم افزایی داشته باشیم و  همکاری‌هایی را در بخش غربالگری انجام دهیم.سیلمی تصریح کرد: ما و ارتش هر دو کار غربالگری را انجام می‌دهیم، از این رو بنا داریم به گونه‌ای همکاری کنیم و بتوانیم پتانسیل هم افزایی را به نحوی پیش ببریم تا از منابعی که در اختیار داریم، بهتر استفاده کنیم امروز صبح جلسه‌ای تشکیل خواهد شد که ما نظراتمان را بیان خواهیم کرد تا آنها بتوانند به ما کمک کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------