اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

توضیح سازمان غذا و دارو درباره تولید داروی ترکیبی ایرانی کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,سازمان غذا و دارو
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای، درباره خبر درج شده در برخی از خبرگزاری‌ها نسبت به «تولید و عرضه داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده» توضیح داد.

به گزارش فارس، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه در درباره خبر درج شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نسبت به «تولید و عرضه داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده» توضیح داد.

 

در اطلاعیه سازمان غذا و دارو آمده است: نظر به درج خبری درباره ورود داروی ترکیبی ایرانی کرونا به بازاربه اطلاع می‌رساند: بدون شک با همت دانشمندان و محققان داروسازی ایرانی در سال‌های اخیر شاهد بومی سازی تولیدات داروئی در داخل کشور بوده و با تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران کشور و نزدیک شدن به مرزهای خودکفائی توطئه کشورهای مدعی حقوق بشر در تحریم بیماران هموطن خود را ناکام گذاشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به فناوری صددرصد ایرانی در زمینه تولید رادیوداروها ، نانوداروها ، داروهای بیوتکنولژی ، سل تراپی و.... اشاره کرد که به اذعان محققین و تولیدکنندگان بی طرف کمتر کشوری در جهان همچون ایران  می‌توان نام برد که همزمان در همه این زمینه‌ها شاهد جهش ورشد قابل توجهی باشد. 

 

موضوع مطرح شده در خصوص تاخیر در واردات مواد اولیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی کرونا به دلیل تحریم‌های ظالمانه داروئی علیه ملت ایران بود که در توضیحات آمده است، مشکل مواد اولیه این شرکت داخلی حل شده و مواد اولیه تولید این دارو که از مدت‌ها قبل در کشور صورت می‌گرفته، تامین شده است. 

 

همچنین درباره زمان تولید داروی مدنظر و توزیع آن، مدت زمان دو هفته‌ای اعلام شد که متاسفانه برداشت اشتباه از پاسخ‌های ریاست سازمان غذا و دارو و درج آن در رسانه‌ها با عنوان ساخت داروی ضد کرونای ایرانی، باعث موج سواری رسانه‌های بیگانه شده است.

 

لذا خاطرنشان می‌شود اطلاع رسانی صرفا درباره واردات ماده اولیه داروی بیماران مبتلا به کرونا بوده که در گذشته نیز در کشور صورت می‌گرفته و در دنیا نیز توسط کشورهای معدودی تولید و مصرف می‌گردد.

 

لذا در شرایط حساس کنونی که دنیا و به تبع آن کشور ما با بحران کرونا مواجه است، انتظار می‌رود رسانه‌های منصف و متعهد  با دقت و حساسیت بیشتری در رسالت مقدس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، ایفای نقش کنند؛گرچه افتخارات جوانان ایرانی در زمینه داروسازی فراتر از آن است که با این قبیل جوسازی ها وشایعه پراکنی ها بتوانند ارزش کار آنها را تضییع کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------