اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعرفه های ویزیت پزشکان را اعلام کرد. به گزارش خبرآنلاین، سعید کریمی معاون…

بیماران مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند



اخبار,اخبار پزشکی,بیمه بیماران کرونایی
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند، گفت: بیمه سلامت درهیچ شرایطی ازجمله وضعیت فعلی جامعه، ارائه خدمات به بیماران را معطوف به دریافت اعتبار نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، طاهر موهبتی، با اشاره به اینکه کاهش تردد مردم یکی از رویکردهای مهم و مورد توجه مسئولان کشور با هدف جلوگیری ازافزایش میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا است، گفت: درسازمان بیمه سلامت، سالیانه حدود 20 تا 22 میلیون بار مراجعه به دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد که بیشتر جهت تمدید دفترچه است، خوشبختانه، با تمهیدات صورت گرفته برای کمک به مردم درگام اول اعلام شد که دفترچه بیمه تمامی گروه‌ها شامل کارکنان دولت، بازنشستگان، روستاییان، طلاب، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان، مددجویان بهزیستی و بیمه رایگان تا اول اردیبهشت تمدید شد.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط پیش آمده، مقررشد این رویکرد جهت تمدید دفترچه ها تا اول تیرماه ادامه پیدا کند، تنها بیمه شدگان صندوق ایرانیان هستند که علاوه برامکان پرداخت سیستمی با توجه به تعداد محدود، می‌توانند مراجعه حضوری هم داشته باشند. 

 

وی ادامه داد: ضمن اینکه سیستم استحقاق سنجی که در بخش بستری از گذشته فعال بود نیز از نیمه دوم فروردین درسراسر کشور برای بخش سرپایی درحوزه خصوصی و دولتی راه اندازی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه از طریق این سیستم پزشکان می‌توانند براساس استعلامی که صورت می‌گیرد، بدون مراجعه به تاریخ دفترچه، احرازهویت فرد، اعتباردفترچه و رفع همپوشانی را انجام دهند.

 

موهبتی با بیان اینکه از حدود یکسال پیش پوشش بیمه سلامت بر روی تخت بیمارستان متوقف شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماران مبتلا به کرونا اورژانسی به حساب می‌آیند، تمامی افراد مشکوک به بیماری کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و درصورت توانایی مالی، خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کنند؛ اما درصورت عدم توانایی مالی، ارزیابی وسع انجام می‌شود که جهت رفاه حال بیماران مبتلا به کرونا، هماهنگی هایی با وزارت رفاه صورت گرفت تا ارزیابی وسعی که یک ماهه زمان می‌برد، یک روزه انجام شود.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با تاکید براینکه بیمه سلامت درهیچ شرایطی ارائه خدمات به بیماران را معطوف به دریافت اعتبار نمی‌کند، اظهار کرد: هیچ مشکلی برای مردم دراین خصوص وجود ندارد، داروهایی که در پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای بیماران مبتلا به کرونا اعلام شده است، تعدادی از گذشته تحت حمایت بیمه سلامت بوده و تعدادی هم پس از ابلاغ، تحت پوشش قرار گرفته است. همچنین، خدمات، آزمایشات، تصویربرداری و اقدامات پاراکلینیکی برای بیماران مبتلا به کرونای بستری دربیمارستان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و 90 درصد هزینه‌های آنها توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

 

وی در پایان از رفع برخی محدودیت‌ها مانند رعایت فاصله 6 ماه بین انجام دو CT اسکن و شرط تخصص CT اسکن ریه که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اعمال شده بود، برای بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------