۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین ثبت شد/ شمار مبتلایان در کره جنوبی صفر شد



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در چین
کمیسیون ملی بهداشت چین امروز جمعه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته فوت یک نفر و ابتلای ۴۲ مورد جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند از مجموع ۴۲ مورد شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته،   ۳۸ مورد آن وارداتی و کسانی بودند که از کشورهای دیگر به چین سفر کردند.

 

گزارش می افزاید همچنین در شبانه روز گذشته ۴۷ فرد ناقل خاموش مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده اند که تمامی آنها از خارج به چین سفر کرده اند.

 

آمارها حاکی است شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا کنون به ۸۱ هزار و ۹۰۷ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۳۳۶ تن رسیده است در حالی که گزارش شده است شمار ناقلان خاموش هم به یک هزار و ۹۷ تن رسیده است.

 

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اعلام کرد با مرخص شدن ۸۵ بیمار دیگر در شبانه روز گذشته در چین، شمار کل درمان شدکان در این کشور به ۷۷ هزار و ۴۵۵ تن رسیده است.

 

شمار مبتلایان هم در تایوان، هنگ کنگ و ماکائو نیز به یک هزار و ۳۹۸ تن و تعداد جان باختگان هم به ۹ نفر رسیده است در عین حال گزارش شده که درمان شدگان این سه منطقه اداری در چین تا کنون به ۳۸۳ تن رسیده است.

 

شمار مبتلایان کانون شیوع کرونا در کره جنوبی صفر شد

 مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد برای اولین بار پس از شیوع کرونا در شهر «دایه گو» کانون اصلی آن در جنوب شرق کشور، هیچ کسی در این منطقه به این ویروس مبتلا نشده است.

 

به گزارش ایرنا از یونهاپ، محدودیت ها، آزمایش های گسترده از صدها هزار نفر برای تشخیص کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری و الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات رفاهی و بهداشتی از علت های پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام شده است.

 

شهر دایه گو واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره جنوبی از ماه فوریه به طور جدی شاهد شیوع ویروس کرونا بود این شهر نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اولین موارد ابتلای خوشه ای آن از یک کلیسا و پس از فعالیت های مذهبی شیوع پیدا کرد و به دنبال آن هزاران نفر راهی بیمارستان ها شدند.

 

مسئولان می گویند برای نخستین بار از اواخر ماه فوریه تا روز جمعه این هفته، هیچکسی به بیماری کرونا مبتلا نشده و شمار مبتلایان در سراسر کشور هم افت چشمگیری داشته است در «دایه گو» بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ مبتلا به کرونا گزارش شد که نزدیک به نیمی از کل مبتلایان ویروس در کره جنوبی است.

 

مرکز پیشگیری و کنترل در کره جنوبی اعلام کرد که در روز جمعه ۲۷ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند و شمار کل مبتلایان به ۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده و از میان آنها ۷ هزار و ۱۱۷ نفر درمان شده اند و ۲۰۸ نفر فوت کرده اند.

 

همزمان انتخابات پارلمانی زودرس نیز در کره جنوبی شروع شده است حتی برای بیماران مبتلا به کرونا هم صندوق هایی در مکان های خاص تعیین شده است تا رای خود را به صندوق بیندازند ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ۱۳۹۹) روز اصلی انتخابات است اما دولت با امید به اینکه مردم دیگر مجبور به تجمع در مقابل صندوق ها نشوند این انخابات را زودتر آغاز کرده است.

 

همه مردم در مقابل صندوق های رای گیری باید ماسک بزنند از ضدعفونی ها در محل استفاده کنند و دستکش به دست داشته باشند.

 

نزدیک به ۴۶ هزار نفر هنوز در کره جنوبی در قرنطینه هستند ابراز امیدواری شده است تا قبل از ساعت ‌۱۸ روز ۱۵ آوریل که رای گیری پایان می یابد آنها نیز موفق به رای دادن شوند.

 

از ژاپن هم خبر می رسد که منطقه کیوتو خواستار اعلام وضعیت اضطراری است این یکی از مناطق توریستی ژاپن محسوب می شود بعد از اعلام وضعیت اضطراری در توکیو،  اوزاکا و پنج ناحیه دیگر در ژاپن، شمار بیشتری از مناطق در این کشور خواهان اتخاذ چنین تدابیری هستند.

 

ثبت اولین مورد مشکوک ابتلا به کرونا در یمن

مسئولان محلی در یمن از ثبت اولین مورد مشکوک به کرونا خبر داده و اعلام کردند که فرد مذکور یک تبعه خارجی است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به مرز ۱۲ هزار نفر رسید

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، جمعه گزارش داد کهدر طی روز گذشته در این کشور ، 1786 مورد تایید شده از عفونت ویروس کرونا در 57 منطقه فدرال روسیه به ثبت رسید و 18 نفر هم جان خود را از دست دادند. در کل دوره شیوع این بیماری در روسیه ، 94 نفر جان باخته و 795 نفر هم بهبود یافته‌اند.

 

طبق اطلاعات این ستاد، طی 24 ساعت گذشته بیشترین موارد ابتلا به کرونا در مسکو مشاهده شد که 1124 مورد جدید COVID-19ثبت شده و  12 بیمار هم در پایتخت درگذشت.

 

این ستاد یادآور شد، 43 درصد از موارد جدید آلودگی در پایتخت  افرادی در میانگین سنی 18 الی 45 ساله هستند. 36.5 درصد از این افراد در گروه سنی 46 تا 65 ساله قرار داشته و 15 درصد بالاتز از 65 سال سن دارند و 5.5   درصد موارد ابتلا هم در میان کودکان مشاهده شده است.

 

بنابراین ، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه از 11.9 هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که روز گذشته تعداد مبتلایان  10.131 نفر بود.

 

پیش از این سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز اعلام کرد که حدود 162 هزار نفر به دلیل مشکوک بودن به آلودگی به ویروس کرونا تحت نظارت پزشکی قرار دارند. ضمن اینکه در این کشور در مجموع بیش از یک میلیون نفر هم آزمایش کرونا انجام داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------