زمان پایان کرونا در ایران مشخص نیست/ ‏کماکان دست دادن، در آغوش کشیدن و بوسیدن ممنوع!



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
مشاور وزیر بهداشت گفت: زمان پایان بیماری کرونا در ایران مشخص نیست و کنترل آن بستگی به مردم دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ارزیابی طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی امشب ۳۱ فروردین ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور محمد آسایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

 

آسایی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه زمان پایان بیماری کرونا در ایران مشخص نیست و کنترل آن بستگی به مردم دارد افزود: مردم گمان نکنند که اوضاع عادی شده است، تا پایان قطع زنجیره انتقال بیماری، دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:‌ ای کاش کسانی که بی جهت از خانه بیرون می‌آیند و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، حال کادر پزشکی را در این روز‌ها درک می‌کردند.

 

او با بیان اینکه حمل و نقل‌های درون شهری و برون شهری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، ادامه داد: با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، قوانین سخت درباره اصناف باید برداشته شود.

 

مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه روند بیماری در اکثر استان‌ها رو به کاهش است، گفت: عدم رعایت پروتکل‌ها می‌تواند ما را با مشکل جدی روبرو کند لذا باید فاصله فیزیکی را رعایت کرد، همچنین توصیه می‌کنیم که مردم به شستشوی مرتب دستان خود بپردازند و در اماکنی که نیاز به زدن ماسک است از ماسک استفاده کنند.

 

رسایی با اشاره به اینکه در ۲۳ فروردین ماه ۱۳۸۷ مورد ابتلا به ویروس گزارش شده بود افزود: امروز یعنی ۳۱ فروردین‌ماه این تعداد مبتلابه ۱۳۴۳ مورد مثبت رسیده است یعنی حدود ۵۰۰ نفر در روز کمتر مبتلا داشته‌ایم. عدد ما در فوتی‌ها دو رقمی شده است، اما باید بگویم که حتی مرگ یک نفر از شهروندان مان را نمی‌توان پذیرفت، خوشحال نیستیم که ۸۷ نفر از هموطنانمان را از دست داده‌ایم، اما باید اذعان داشت که روند رو به نزول است و این مسئله حاصل رفتار مردم در نیمه فروردین ماه است. بنابراین نتایج فاصله گذاری هوشمند را می‌توان در ۱۵ روز آینده مشاهده کرد.

 

او با اشاره به اینکه مسئله اقتصادی برای مردم مهم است، اما آن‌ها باید به رعایت موازین بهداشتی بپردازند گفت: باید سخت گیری‌ها به صورت گام به گام برداشته شود، اما اگر فاصله گذاری رعایت نشود به زودی جهش ویروس را خواهیم داشت و بیماری بیشتر می‌شود.

 

آسایی تصریح کرد: اگر بیماری صعودی شود در این صورت بیمارستان‌ها ظرفیت پاسخگویی به بیماران را نخواهند داشت به طوری که در این صورت نیروی انسانی خسته می‌شود و فرصتی برای استراحت نخواهد بود، زمانی که بیماری سیر صعودی پیدا می‌کند هزینه‌ها افزایش می‌یابد و لذا عواقب سختی پیش روی مردم و مسئولان خواهد بود.

 

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید دستان مراقبین سلامت، پرستاران پزشکان، متخصص و نیرو‌های بهداشتی در روستا‌ها و شهر‌ها را بوسید، امیدواریم با کنترل بیماری در آینده نزدیک، واکسن هم نیز پیدا شود مردم باید به زندگی عادی خود برگردند، اما این برگشتن نیازمند رعایت موازین و پروتکل‌ها است.

 

او با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از رفتار‌ها تغییر یافته است، اما باید ببینیم که می‌توانیم آن‌ها را حفظ کنیم گفت: رعایت موازین و پروتکل‌ها توسط مردم با زور امکان پذیر نیست.

 

***

 

جهانپور: ‏کماکان دست دادن، در آغوش کشیدن و بوسیدن ممنوع!

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در یک پیام توئیتری نوشت: 

‏"کماکان دست دادن، در آغوش کشیدن و بوسیدن ممنوع!

 

دست‌ها را مکرر با آب و صابون مایع بشویید

 

در مواقع تردد ضروری و حضور در مکان‌هایی که رعایت ‎#فاصله‌گذاری_اجتماعی گذاری دقیق نیست ‎ماسک بزنید

 

ماسک مورد نیاز خود را می‌توانید براحتی در خانه تهیه کنید ...

 

اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------