تناسب اندام با رعایت اصول تغدیه‌ای در خانه‌نشینی کرونایی



اخبار,اخبار پزشکی,اصول تغدیه‌ای در خانه‌نشینی کرونایی
ماندن در منزل گرچه بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است، اما همین امر کم‌تحرکی و به تبع چاقی را در پی دارد از این رو متخصصان تغذیه معتقدند برای رفع این مشکل، باید با رعایت اصول تغذیه‌ای، تناسب اندام خود را حفظ کنیم.

یک کارشناس تغذیه روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید با تغییر ریتم زندگی در روزهای خانه نشینی کرونایی افزود: معمولا بیدار ماندن طولانی، مصرف تنقلات و خوابیدن تا نزدیک ظهر، مانع از تمایل به خوردن صبحانه می شود، اما برای حفظ سلامتی و تناسب اندام لازم است صبحانه سرشار از پروتئین در ساعت منظمی از روز میل شود تا انرژی روزانه تامین و از بروز گرسنگی حوالی ظهر جلوگیری کند. این نکته به خصوص در مورد افرادی که اشتغال خانگی دارند نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت.

 

سودابه یعقوبی با بیان اینکه باید میان وعده سالم انتخاب کنیم، اظهار داشت: اگر نزدیک ظهر احساس ضعف دارید، یکی از بهترین میان وعده ها مخلوطی از یک لیوان شیر همراه با پنیر سفید و کمی دارچین است و به دلیل پروتئین های پنیر به احساس سیری کمک می کند و دارچین نیز در تنظیم قندخون نقش دارد.

 

وی ادامه داد: در خانه ماندن معمولا افراد را به بی نظمی های غذایی، وعده های مکرر غذا و تنقلات ترغیب می کند، اما در این روزها مراقب باشید که بیش از سه وعده غذای اصلی و یک تا دو میان وعده، دائم درون آشپزخانه نباشید، زمانی که تمایل دارید سراغ تنقلات بروید، از تکنیک های تنفس عمیق کمک بگیرید و گنجاندن خوراکی هایی با شاخص قند پایین مانند تخم مرغ، گوشت، ماهی، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار در رژیم غذایی، تمایل به مصرف تنقلات را کاهش می دهد.

 

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: هنگام تماشای فیلم یا رسیدگی به برنامه های رایانه، نباید غذا خورد زیرا مغز تمرکزی برای مقدار غذای میل شده ندارد و پیام های سیری به اندام های بدن منتقل نمی شود، اگر واقعا به دلیل مشغله کاری چنین تصمیمی دارید، یک بشقاب سالاد سبزیجات یا میوه بهترین انتخاب است.

 

به گفته یعقوبی، برای پاکسازی بدن در روزهایی که ورزش نمی کنید، سوپ سبزیجات یک راهکار عالی است، از انواع سبزیجات در تهیه آن استفاده کنید، مقدار کمی نمک بزنید و سبزیجات معطر برای چاشنی بزنید و بهتر است آن را در میکسر بریزید و روزانه یک ظرف میل شود.

 

وی  افزود: قبل از غذا، سیب بخورید زیرا این عادت باعث تنظیم اشتها در افراد پرخور می شود و گرچه این روزها بیرون نمی روید و به نظر می رسد کمتر احساس تشنگی دارید، اما نباید از نیاز بدن به آب غافل شد. در کنار آب به عنوان بهترین نوشیدنی، شربتی از آب ولرم، عسل و چند قطره لیمو آماده کرده و مرتب بنوشید تا بدن نیز پاکسازی شود. دمنوش های گیاهی نیز مفید هستند و به دلیل افزایش احساس سیری، تمایل به ریزه خوری را کاهش می دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------