زالی: از ورود افراد بدون ماسک به مترو جلوگیری می‌شود/ بستری ۸۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه در تهران



اخبار,اخبار پزشکی,دکتر زالی
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: استفاده ماسک توسط مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی پس از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم اجباری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران درباره استفاده اجباری از ماسک در مترو گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا افرادی که قصد استفاده از مترو و وسائل حمل و نقل عمومی را دارند باید دارای ماسک باشند.

 

وی با اشاره به آمار مسافران مترو ادامه داد: با توجه به اینکه حجم بالای تردد و استفاده مردم از مترو است و در روز گذشته حدود ۵۲۰ هزار نفر از مترو استفاده کردند تامین این مقدار ماسک توسط مترو دچار مشکل بوده به همین دلیل وزارت صمت مسئولیت تامین ماسک را برعهده گرفته است.

 

رییس ستاد مقابله با مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: قرار شد بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ماسک‌های یارانه‌ای با قیمت دولتی در اختیار افراد قرار ‌گیرد. هنگامی که مجموعه شهرداری تمامی زیر ساخت‌های لازم را در این خصوص فراهم کرد از ورود افراد بدون ماسک به وسائل حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از ماسک‌های تولید خانه که از جنس پارچه هستند استفاده کنند. اگر ماسک با پارچه ضخیم باشد و کاغذی پشت آن قرار دهند از آن به میزان ۷ با ر می‌توانند استفاده کنند.

 

بستری ۸۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه در تهران

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۴ مبتلای به کرونا در بخش‌های عادی بیمارستانهای ما در استان تهران بستری شده اند.

 

وی ادامه داد: ۸۰ بیمار هم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و ۵۰۲ بیمار هم ترخیص شده اند که نسبت به روز قبل آمار بستری و ترخیص بیماران تفاوت قابل توجهی نشان نمی‌دهد.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: مجموعا در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۴۲ نفر به مجموعه بخش های درمانی ما مراجعه داشته اند. همچنین در مجموع ۳۵۴ نفر در بخش‌های عادی و ویژه بستری شدند و مابقی به صورت سرپایی درمان شده و به منازل خود رفتند.

 

زالی خاطرنشان کرد: ۳۴۰۰ بیمار هم به بخش های بهداشتی ما در مراکز جامع سلامت مراجعه کرده اند که علائم کمتری از کرونا داشته اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------