موج دوم کرونا شروع‌شده است/ مراقبت‌های بهداشتی مردم باید تشدید شود



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز موج دوم کرونا در کشور، از مردم خواست تا مراقبت‌های بهداشتی را با شدت بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر سارا شاه‌آبادی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور، گفت: شواهد امر نشان می‌دهد موج دوم این بیماری در کشور آغازشده  و این شرایط می‌طلبد که مردم بیش‌ازپیش رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی را در برابر ویروس کرونا داشته باشند.

 

شاه‌آبادی تصریح کرد: باگذشت سه ماه از شیوع بیماری کرونا تمام مردم نسبت به خطرات این بیماری آگاه شده‌اند، اما همچنان شاهد بی‌خیالی و بی‌احتیاطی از سوی بسیاری افراد هستیم.

 

مدیر گروه کنترل بیماری‌ها مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری مردم از انجام مراقبت‌های بهداشتی و حفاظتی خسته شده‌اند، اما باید بدانند تا زمان پایان کرونا این مراقبت‌ها باید ادامه داشته باشد.

 

وی افزود: مردم باید بدانند هرچه آمار مبتلایان افزایش یابد، به‌تبع مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری هم افزایش می‌یابد و همه باید برای حفظ جان و سلامت خود و عزیزانشان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: مانند همیشه توصیه اکید ما خودداری از حضور غیرضروری در سطح جامعه، رعایت فاصله اجتماعی با افراد جامعه و استفاده از ملزومات حفاظتی ازجمله ماسک و دستکش برای پیشگیری از شیوع کرونا است.

 

مدیر گروه کنترل بیماری‌ها مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به استمرار غربالگری افراد جامعه در بحث "کرونا" گفت: در حال حاضر افراد بالای ۱۵ سال از طریق تماس با شماره تلفن ۴۰۳۰ مدام غربالگری می‌شوند.

 

وی افزود: در طرح غربالگری افراد بالای ۱۵ سال، تمرکز ویژه‌ای بر بررسی وضعیت مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار وجود دارد و این افراد تقریباً هر هفته یک‌بار غربالگری می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------