اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سخنگوی ستاد کرونا: رنگ بندی جدید اعلام شده صحت ندارد؛ رنگ سیاه همان وضعیت قرمز با شاخص آمار ابتلای بیشتر است



سخنگوی ستاد کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیسی درباره رنگ بندی سیاه و فوق قرمز کرونایی و نحوه اعمال محدودیت‌ها توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "رئیسی" سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: رنگ سیاه و فوق قرمز در رنگ بندی کرونایی به این معنا بوده که وضعیت قرمز است، اما شاخص آمار ابتلا و بستری کرونا بیش از قرمز است؛ باید توجه داشت که مبنای اعلام رنگ ستاد ملی مقابله با کروناست و رنگ بندی جدید اعلام شده صحت ندارد.

 

رنگ بندی اعلام شده ستاد ملی مقابله کرونا ملاک است

ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: باید رنگ بندی اعلام شده ستاد ملی مقابله کرونا که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، ملاک قرار گیرد البته از نظر تحلیل آماری در ۶٣ شهر شاخص‌های کرونا بالاتر از قرمز است اما در رنگ بندی قرمز شدیدترین محدودیت اعمال شده است و در این شهرها محدودیت‌های‌ جدیدی اعمال نمی‌شود.

 

رئیسی گفت: هنوز ما برای اجرای محدودیت ها بیشتر تلاش کنیم و شاخص ها نشان می دهد میزان رعایت پروتکل ها در حال افزایش است و باید محدودیت ها به دقت اجرایی شوند.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در ارتباط با بانک‌ها ما هیچ کارگاه تولیدی و کارخانه را تعطیل نکرده ایم و تکلیف ادارات دولتی و خصوصی معلوم است و حداکثر تا یک سوم کارکنان باید حضوری فعالیت کنند و اداراتی که می‌توانند کامل تعطیل باشند، اجازه دارند تعطیل کنند.

 

رئیسی گفت: عرضه واکسن در دنیا کم است و ما از ابتدای سال قبل درگیر تامین واکسن کرونا بودیم و مذاکرات را انجام دادیم و قول‌های بسیاری داده شد و از قرارداد ٢ میلیون اسپوتنیک وی ، ۴٢٠ هزار دوز واکسن دریافت کردیم، ١۶ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز از کوواکس خریداری کردیم اما شرکت‌های تامین کننده سبد کوواکس بدعهدی کردند.

 

پایان فاز یک واکسیناسیون کرونا تا پایان فروردین ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: قول داده بودیم ١.٣ میلیون نفر را تا پایان سال ٩٩ واکسن بزنیم و تا پایان فروردین این وعده عملی می‌شود و فاز یک واکسیناسیون به اتمام می‌رسد و برکت، رازی و پاستور به خوبی پیش می‌روند.

 

رئیسی گفت: پاستور از نیمه اردیبهشت ماه می‌تواند واکسن تولید کند و در اختیار ما قرار دهد و قراردادهای خرید خارجی خوبی منعقد شده است و در اردیبهشت ماه گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد، همچنین به بخش خصوصی برای واردات واکسن مجوز داده شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------