تکذیب ورود کرونای برزیلی به کشور/ سازمان بنادر: هنوز نوع کرونای خدمه هندی کشتی پاناما مشخص نیست



کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ورود کشتی به بندر امام خمینی با خدمه مبتلا به کرونای برزیلی صحت ندارد.

به گزارش ایلنا، چنگیز جوادپور با تکذیب خبر ورود کرونای برزیلی از طریق کشتی پانامایی در بندر امام خمینی گفت: یک فروند کشتی پانامایی از مبدا آلمان با بار جو همراه با ٢۵ خدمه هندی وارد لنگرگاه بندر امام خمینی شده‌ است. طبق روال معمول همکاران در وزارت بهداشت، قبل از ورود کشتی به بندر از خدمه این کشتی تست کرونا گرفته‌اند و تست چهار خدمه مثبت شده‌ است.

 

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر این کشتی در لنگرگاه در خور موسی متوقف شده است و بندر اجازه پهلوگیری به این کشتی نداده‌ است.

 

جوادپور با بیان اینکه نمونه تست این خدمه برای شناسایی نوع ویروس کرونا به مراکز مربوطه ارسال شده است، گفت: تا به این لحظه نوع برزیلی ویروس کرونای این چهار خدمه تایید نشده است. احتمالا تا پس فردا نوع ویروس کرونای خدمه کشتی پاناما مشخصمی‌شود.

 

وی تاکید کرد : تا آن زمان کشتی اجازه پهلوگیری در بندر امام خمینی را ندارد. این موضوع آنقدر برای سازمان بنادر حائز اهمیت استکه تمام جوانب احتمالی را در نظر گرفته و تا پایان زمان قرنطینه اجازه ورود این کشتی به بندر را نمی‌دهد.

 

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید نحوه و مدل قرنطینه این کشتی متناسب با نوع ویروس کرونای خدمه آن مشخص و تعیین شود.

 

وی گفت: تمام خدمه قرنطینه می‌شوند و پس از تعیین تکلیف آن ها کشتی حامل بار جو پهلو داده خواهد شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------