توصیه دارویی به سالمندان بعد از تزریق واکسن کرونا



توصیه دارویی به سالمندان بعد از تزریق واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان گفت: سالمندان قبل و بعد از تزریق واکسن باید دارو‌هایی که مصرف می‌کردند را طبق روال ادامه بدهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سالمندان به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و استفاده از دارو‌های خاص، بعضا نگران تزریق واکسن هستند و شایعات فضای مجازی نیز گاهی به این نگرانی‌ها دامن می‌زند.

 

حسین صافی‌زاده  ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، گفت:  سالمندان بعد از تزریق واکسن نیاز به استفاده از داروی خاصی ندارند و فقط بهتر است روز بعد از دریافت واکسن استراحت کنند و مایعات بیشتری مصرف کنند.

 

حسین صافی‌زاده بیان کرد: سالمندان قبل و بعد از تزریق واکسن باید دارو‌هایی که مصرف می‌کردند را طبق روال ادامه بدهند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تاکید کرد: برای سالمندان بعد از تزریق واکسن استفاده از داروی خاصی توصیه نشده و باید روال عادی زندگی را داشته باشند و تغذیه‌ معمولی خود را ادامه دهند.

 

او با بیان این‌که هر واکسنی که وزارتخانه توزیع کند به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در کرمان واکسینه شده‌اند و تزریق واکسن به افراد بالای ۷۵ سال نیز آغاز شده است.

 

واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در کرمان از هفتم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. افراد ۷۵ سال به بالا نیز از ابتدای هفته فراخوان شده‌اند و تزریق واکسن به این افراد نیز در حال انجام است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------