علائم سرماخوردگی در این فصل می‌تواند بیانگر ابتلا به کرونای دلتا باشد



کرونا دلتا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
فوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرد مبتلا به ویروس کرونای هندی، تمامی علائم سرماخوردگی شامل آب ریزش از بینی، گلودرد و سردرد و حساسیت های فصلی را داراست که درصورت بروز چنین مواردی در این فصل احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر رزیتا خداشاهی با بیان اینکه درپیگیری علائم ویروس کرونای هندی نباید زیاد به دنبال تب و سرفه باشیم افزود: این نوع ویروس دارای چرخش و جهش بسیار است و بر اساس شواهد هر فرد مبتلا در کوتاه ترین زمان می تواند حدود هشت تا ۱۲ نفر را مبتلا کند.

 

وی با بیان اینکه  ممکن است این ویروس  با سرماخوردگی در سایر فصل های سال اشتباه گرفته شود، ادامه داد: از ۱۰ روز گذشته مراجعه مواردی شبیه سرما خوردگی و حساسیت های فصلی و موارد سرپایی به بیمارستانهای استان افزایش یافته و پیش بینی ما افزایش تعداد بستری شده‌ در بیمارستانها طی هفته های آینده است.

 

این متخصص عفونی گفت: حدود ۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا در مشهد به سویه هندی این ویروس مبتلا شده‌اند که خطر جدی آن چرخش سریع آن در جامعه است و همه هم استانی ها باید سعی کنند  از حضور در تجمع ها و مکانهای شلوغ بپرهیزند.

 

وی افزود: این ویروس در حال جهش است و افراد بسیار در تمامی گروه‌های سنی در معرض ابتلا به آن هستند و تاکید ما به همه مردم رعایت دستور العمل های بهداشتی و صیانت از سلامت همدیگر است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------