کشف ژن درمان کننده سرطان روده



کشف ژن درمان کننده سرطان روده،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
دانشمندان دانشگاه شیکاگو موفق به کشف ژنی شدند که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کنترل سرطان روده داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، سلول‌های T تنظیم کننده (TReg) برای تنظیم سیستم ایمنی ضروری هستند، با این حال چندین نوع مختلف از سلول‌های TReg وجود دارد و دانشمندان در حال حاضر شروع به تمایز بین آن‌ها و درک عملکرد‌ها و نقش‌های آن‌ها می‌کنند.

 

محققان دانشگاه پردو از جمله مجید کاظمیان، استادیار بیوشیمی و علوم کامپیوتر و تیمی از همکاران کلینیک مایو و دانشگاه شیکاگو کشف کردند که ژن TCF-۱ عملکرد‌های مجموعه خاصی از سلول‌های TReg را کنترل می‌کند. به بدون TCF-۱، این سلول‌های TReg عملکرد سرکوب کننده طبیعی خود را حفظ می‌کنند، اما ویژگی‌های اضافی را به دست می‌آورند و التهابی می‌شوند: آن‌ها فعال‌تر می‌شوند، سیگنال‌های سرطان را افزایش داده و یک ویژگی روده‌ای را به دست می‌آورند و در نتیجه سرطان روده شدیدتر و خطرناک‌تر ایجاد می‌شود.

 

بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ دارای همین سلول‌های TReg هستند. قبل از این تحقیقات، دانشمندان بسیاری از تنظیم کننده‌های اصلی را می‌شناختند، اما این اولین بار است که ارتباط بین TCF-۱ و سرطان روده بزرگ کشف شده است. توسعه دارو‌های آینده می‌تواند بر این مسیر برای درمان یا بهبود انواع خاصی از سرطان روده متمرکز شود.

 

کاظمیان گفت: بسیار مهم است که بتوانیم میزان پاسخ ایمنی را مدیریت کنیم. به همین دلیل است که درک این سلول‌های TReg بسیار مهم است. اگر پاسخ بیش از حد داشته باشید، به خود ایمنی مبتلا می‌شوید. اگر خیلی کم باشد، به سرطان مبتلا می‌شوید. سیستم‌های سالم باید بین بیماری‌های خود ایمنی و سرطان و TReg مناسب تعادل ایجاد کنند. عملکرد سلول نقش اساسی در این کار دارد.

 

دانشمندان برای مطالعه ارتباط بین سلول‌های TCF-۱ و TReg تلاش کردند. آن‌ها کشف کردند که وقتی TCF-۱ را حذف کردند، سلول‌های TReg رفتار خود را تغییر داده، روده نشین و تعدادشان بیشتر شد. آن‌ها فعالیت سلول‌های TReg را در موش‌های فاقد ژن مورد مطالعه قرار دادند و این فعالیت را با سلول‌های TReg در بیماران انسانی مبتلا به سرطان روده بزرگ مقایسه کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------