بهار آینده بیماری کووید-۱۹ شبیه سرماخوردگی خواهد شد



کرونا شبیه به سرماخوردگی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
متخصص برجسته آکسفورد اعلام کرد: کووید-۱۹ تا بهار سال آینده شبیه سرماخوردگی معمولی خواهد شد زیرا ایمنی افراد در برابر این ویروس با واکسن‌ها و قرار گرفتن در معرض آن تقویت می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آکسفوردنیوز، پروفسور سر جان بل اظهار کرد: انگلیس بدترین شرایط مدیریت بیماری کرونا را تچربه کرد و پشت سر گذاشت اما پس از گذشت زمستان باید همه چیز بهتر شود؛ البته همچنان در معرض ابتلا به این ویروس حتی در افراد واکسینه‌ شده قرار داریم.

 

این بیانات پس اظهارات پروفسور سارا گیلبرت(سازنده واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا) در وبینار انجمن سلطنتی پزشکی ارائه شد.

 

گیلبرت گفت: ویروس‌ها با انتشار در اطراف ضعیف‌تر می‌شوند. ما به‌ طور معمول می‌بینیم که ویروس‌ها با سهولت بیشتری گردش می‌کنند و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم نسخه ویروسی‌تری از سارس-کوو-۲خواهیم داشت.

 

کروناویروس‌های فصلی باعث سرماخوردگی می‌شود.

 

سارا گیلبرت در این خصوص گفت: در نهایت سارس-کوو-۲ نیز یکی از آن‌ها خواهد بود.

 

سر جان می‌گوید: اگر به مسیری که در آن هستیم، نگاه کنید، وضعیت ما بسیار بهتر از ۶ ماه قبل است و فشار بر سرویس سلامت همگانی بریتانیا(NHS) تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

پروفسور جان بل نیز در همین خصوص تصریح کرد: اگر به مرگ‌ومیر ناشی از کووید بنگرید، شاهد مرگ افراد بسیار سالخورده‌ خواهیم بود. من تصور می‌کنم ما در حال حاضر از بدترین وضعیت مربوط به این بیماری عبور کرده‌ایم. در واقع من فکر می‌کنم آنچه باید رخ می‌داد، اتفاق افتاده و با قرار گرفتن در معرض دلتا مشاهده می‌شود تعداد موارد ابتلا بسیار زیاد شده است؛ به ویژه در افرادی که ۲ دوز واکسن تزریق کرده‌اند؛ اگر این  افراد بدون علامت شوند، به‌ طور قابل‌ توجهی بر ایمنی ما افزوده می‌شود. بنابراین ما به موقعیتی می‌رویم که سارا آن را توصیف می‌کند و در بهار آینده آن را مشاهده خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید زمستان را پشت سر بگذاریم تا به آن مرحله برسیم. البته مردم نباید وحشت کنند. تعداد عفونت‌های شدید و مرگ‌ومیر ناشی از کووید بسیار کم شده است.

 

پروفسور بل تاکید کرد: کارایی واکسن‌های کووید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی که منجر به مرگ می‌شود است اما واقعا میزان انتقال را کاهش نمی‌دهد. اگر همه انتظار دارند واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها این روند را متوقف کند، بدانند که چنین نیست و وعده دروغی است.

 

وی با افسر ارشد پزشکی انگلستان، پروفسور کریس ویتی، موافق است که اکثریت قریب به اتفاق کودکان بدون واکسن به کووید مبتلا می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------