اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش پیک و ابتلای کرونای بیشتری در ایران پیش بینی می‌شود/کاهش ۵۰ الی ۷۰ درصدی ابتلا با استفاده از ماسک



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
ملک زاده گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها باعث کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی خطر ابتلا به کرونا خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: طبق مطالعاتی که از قبل انجام داده بودیم و پیش بینی‌های انجام شده به این نتیجه دست یافتیم که در بسیاری از شهر‌ها مانند کرمان شیوع ویروس کرونا کم بود اما  به تدریج شاهد پیک‌های بیشتری خواهیم شد.

 

او افزود: پیشنهاد وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونا این است که حتما از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و از همه این موارد مهم‌تر ترک کردن اجتماعات مانند عروسی، عزاداری، میهمانی و مواردی نظیر آن است، البته پیشنهاد می‌کنیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا این کار را  انجام دهد، هرچند که بخشی از این موارد با همکاری مردم امکان پذیر خواهد بود.

 

ملک زاده تصریح کرد: نمی‌خواهیم تمامی فعالیت‌های اجتماعی که از نظر اقتصادی مهم هستند، متوقف شوند اما از کار‌های اجتماعی دیگر همانند برگزاری مجلس عروسی باید پرهیز شود؛ چرا که طبق مشاهده شواهد از یک عروسی ما شاهد بیمار شدن ۶۰ الی ۷۰ فرد شرکت کننده در این مجلس بوده ایم. عروس و داماد در این امر می‌توانند بعد از عقد زندگی خود را تشکیل دهند یا بعد از ویروس کرونا به برگزاری مراسم اقدام کنند و با انجام این کار در حال حاضر باعث برگزاری مجلس عزاداری نشوند.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌ها بسیار محدود است و همزمان باید به بیماران دیگر هم سرویس دهی شود؛ بنابراین باید تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم غیر ضروری پرهیز شود. اینکه در وزارت بهداشت این موضوع به صورت کامل ممنوع نمی‌شود به این معناست که تمام پیشنهادات در این وزارت به صورت همه جانبه بررسی می‌شود و بعد تصمیم گیری خواهد شد.

 

ملک زاده در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر حمل و نقل‌های عمومی گفت: حمل و نقل‌های عمومی یکی از پر ریسک‌ترین موارد در خصوص ابتلا به ویروس کروناست و واقعیت این است که به علت مسائل و مشکلات، شهرداری‌ها نمی‌توانند آن را به صورت جدی تعطیل یا ممنوع کنند، اما پیشنهاد وزارت بهداشت این است که حتما پروتکل‌ها را حداقل در طی ۶ الی ۷ ماه آینده به علت در معرض خطر بودن این پیک، رعایت کنیم.

  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره محدودیت‌های هوشمند گفت: محدویت‌های هوشمند به معنای استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از اجتماعات غیر ضروری بوده که لازم است با افزایش آگاهی و اطلاعات بیشتر از شرکت در این مراسم خودداری کنیم.

 

ملک زاده با اشاره به سناریو‌های پیش بینی شده در خصوص ویروس کرونا برای روز‌های آتی، اظهار کرد: در گذشته تنها ۱۰ درصد از روستا‌ها آلوده بودند، اما به تدریج آلودگی به شهر‌های کوچک و روستا‌ها منتقل خواهند شد که باید شاهد بروز پیک‌ها در نواحی مختلف باشیم، به همین علت باید در مجموعه سلامت آمادگی زیادی داشته باشیم  البته که کادر درمانی شبانه روز در حال خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

 

الزامی بودن استفاده از ماسک در محیط های اجتماعی

او گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به تمام مردم پیشنهاد می‌کنیم و خواستار رعایت این موضوع هستیم تا بتوانیم با همکاری مردم این ویروس را به اتمام برسانیم؛ چرا که ازدیاد جمعیت در بیمارستان‌ها باعث امدادرسانی کمتر به بیماران بدحال خواهد شد.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده در جهان و به خصوص ایران، استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین ۵۰ الی ۷۰ درصد باعث کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا خواهد شد.

 

ملک زاده با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به درمان موثر برای بهبود وضعیت بدحالان هستیم، تاکید کرد: خوشبختانه تلاش می‌کنیم تا دارو‌های موثری برای درمان و بهبود بیمارانی که وضعیت خوبی ندارند در کشور و جهان داشته باشیم.

  

تعطیلی دوباره بوستان‌ها و پیاده‌راههای سلامت در شیراز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد که به دلیل افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ١٩ در این کلانشهر از ١٢ تیرماه تمام بوستان‌های مربوط به شهرداری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

 

حمید جورکش در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با دستور شهردار شیراز و به دلیل نگرانی از موج دوم ویروس کرونا تمام بوستان‌ها از امروز پنج‌شنبه ۱۲ تیرماه تعطیل شد.

 

او افزود: با قرمز شدن وضعیت شیراز و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنین تمام پیاده‌راههای سلامت شیراز از روز جمعه ۱۳ تیرماه تا اطلاع بعدی تعطیل می‌شوند.

 

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: اکیپ‌های بازرسی و حراست شهرداری شیراز از ۱۳ تیرماه به طور مستمر به بازدید از بوستان‌ها و پیاده‌راههای مناطق ۱۱ گانه شیراز می‌پردازند و از تردد و تجمع شهروندان در این مناطق جلوگیری می‌کنند.

  

رئیس پزشکی قانونی دشتستان بر اثر کرونا جان باخت

ایسنا/بوشهر ساعتی پیش رئیس پزشکی قانونی دشتستان در یکی از بیمارستان های شیراز درگذشت.

 

دکتر خضر خلیلی، رئیس پزشکی قانونی شهرستان دشتستان بر اثر ابتلا به کرونا و پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

 

یکی از بستگان این پزشک فقید در حساب توییتر خود نوشت: "لحظاتی پیش دکتر خضر خلیلی، پزشک دردآشنا و مسئول وظیفه شناس پزشکی قانونی دشتستان در اثر ابتلا به کرونا تسلیم مشیت الهی شد و به جمع یاران شهید خود پیوست."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------