داروی آزمایشی درمان اگزما امیدبخش بوده است



 درمان اگزما,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
حدود ۲ درصد از جمعیت جهان به بیماری التهابی مزمن پوستی اگزما مبتلا هستند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان دانشکده پزشکی آیکان نیویورک گزارش دادند که داروی جدید اگزما موسوم به rocatinlimab به کاهش علائم در افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک متوسط تا شدید کمک می‌کند.

 

دانشمندان همچنین دریافتند که شرکت کنندگان علائم بهبود یافته خود را حداقل تا ۲۰ هفته پس از توقف درمان حفظ کردند.

 

بیماری التهابی مزمن پوستی درماتیت آتوپیک که به عنوان اگزما شناخته می‌شود حدود ۲٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

اگرچه برخی از گزینه‌های درمانی برای افراد مبتلا به اگزما وجود دارد، اما آنها همیشه برای هر فردی کار نمی‌کنند و همچنین می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. در حال حاضر هیچ درمانی برای درماتیت آتوپیک وجود ندارد.

 

اکنون محققان نتایج امیدوارکننده‌ای را از یک کارآزمایی بالینی rocatinlimab، درمان آنتی‌بادی مونوکلونال جدید، برای درمان درماتیت آتوپیک متوسط تا شدید گزارش می‌کنند.

 

Rocatinlimab یک آنتی بادی مونوکلونال انسانی ضد OX۴۰ است. یک آنتی بادی مونوکلونال حاوی یک پروتئین ساخته شده توسط انسان است که برای حمله به یک هدف خاص به نام آنتی ژن طراحی شده است. هنگامی که آنتی بادی مونوکلونال در بدن قرار می‌گیرد، به آنتی ژن خود متصل می‌شود. در مورد روکاتین لیماب، اتصال مسیر OX۴۰ را مهار می‌کند.

 

درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال در حال حاضر برای درمان برخی بیماری‌ها مانند کووید ۱۹ و برخی سرطان‌ها استفاده می‌شوند. آنها همچنین برای درمان سایر بیماری‌ها از جمله بیماری آلزایمر در حال تحقیق هستند.

 

روکاتین لیمب با توقف و کاهش میزان سلول‌های T بیان کننده OX۴۰ در بدن که باعث التهاب می‌شوند، عمل می‌کند.

 

دکتر «اما گاتمن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این دارو، لنفوسیت‌های T فعال شده و به ویژه آنهایی را که با التهاب آلرژیک مرتبط هستند، مهار کرده و کاهش می‌دهد.»

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------