تجمع پرستاران پیش بیمارستانی مشهد/ انصراف دسته‌جمعی از اضافه‌کار اجباری



تجمع پرستاران پیش بیمارستانی مشهد,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پرستاران پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مبلغ بسیار ناچیز هر ساعت اضافه کار پرستاران و با در دست داشتن نامه‌هایی از انجام شیفتهای اضافه کار اجباری انصراف دادند. 

 به گزارش ایلنا، پرستاران پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز سه‌شنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ تجمع کردند. 

 

این پرستاران به‌ عدم تعریف بسته خدمتی برای خدمات پرستاران پیش بیمارستانی، عدم اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری در حوزه پیش بیمارستانی، پرداخت مبالغ بسیار پایین و ناچیز تحت عنوان تعرفه پرستاری، پایین بودن مبلغ اضافه کار و اجباری بودن آن، معترض هستند. 

 

این پرستاران، به صورت دسته جمعی از انجام شیفت‌های اضافه کار اجباری انصراف دادند. آن‌ها می‌گویند: شاید با این کار صدای اعتراض‌مان به گوشِ مسئولان کشور برسد و فکری به حال فرسودگیِ ما و کمبودِ نیرو کنند. 

 

آن‌ها معتقدند پرداخت بخش کوچکی از درآمد حاصل از تعرفه‌گذاری پرستاران بیمارستان تحت عنوان ۳ درصد به پرستاران پیش بیمارستانی که بیش از ۱۰ درصد پرستاران کشور را تشکیل می‌دهند، به هیچ عنوان عادلانه نیست و خودشان باید بسته خدمتی مستقل داشته باشند تا ارزش واقعی خدمات‌شان مشخص شود.

 

این پرستاران می‌گویند: وزارت بهداشت به بهانه رایگان بودن خدمات اورژانس بیمارستانی از تعریف بسته خدمتی برای پرستاران پیش بیمارستانی سر باز می‌زند، در حالی که می‌تواند بسته خدمتی تعریف کند و ارزش نسبی آن را از محل بودجه عمومی یا سرانه سلامت پرداخت نماید تا هم تعرفه‌گذاری برای پرستاران پیش بیمارستانی به شکل درست اجرا شود و هم خدمات پیش بیمارستانی کما فی السابق برای مردم رایگان باشد. 

 

خواسته اصلی آن‌ها با توجه به ارائه بسته‌های خدمتی پیشنهادی توسط انجمن فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی تصویب این بسته‌ها در شورای عالی بیمه و قرار گرفتن آن در آیین نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بودجه ۱۴۰۳ است. در همین راستا از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخواست رسیدگی فوری و نظارت بر حسن اجرای این قانون را دارند زیرا وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور تاکنون هیچ پاسخی به درخواست‌های مکرر آن‌ها نداده‌اند. 

 

پرستاران پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مبلغ بسیار ناچیز هر ساعت اضافه کار پرستاران و با در دست داشتن نامه‌هایی مبنی برعدم تمایل به انجام شیفتهای اضافه کار اجباری که برخلاف بند ۵ قانون ارتقای بهره‌وری است، اعلام کردند تا زمانی که بسته‌های خدمتی برای پرستاران پیش بیمارستانی در بودجه ۱۴۰۳ تصویب نشود و مبلغ پایین اضافه کار به صورت اساسی اصلاح نشود، هیچگونه همکاری جهت انجام شیفت‌های اضافه کاری نخواهند داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------