وزیر بهداشت:اهمیت دارو بیشتر از پراید است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,وزیر بهداشت
وزارت بهداشت و درمان با اشاره به نقش دولت در تامین دارو گفت: کارهایی که برای سایر دستگاه‎ها انجام می‌شود، برای حوزه دارو هم باید انجام شود. 

به گزارش ایلنا، قاضی زاده هاشمی در مراسم بهره‌برداری از خط تولید داروهای ضدسرطان و ام اس عنوان کرد: از آنجه که دو نفر از موثرترین نمایندگان مجلس که در کمیسیون بهداشت و درمان در جمع ما حضور دارند، از آنها خواهش می‌کنم الان که در آستانه تامین بودجه هستیم حتما به صنعت دارو فکر کنند. اگر عِرق ملی و مذهبی دوستان نباشد، امکان ندارد که این مسیر و کار ادامه پیدا کند.

 

وی ادامه داد: مشکل نقدینگی جدی وجود دارد. شرکت‌ها از دولت مطالبات خود را نگرفتند در حالی که اگر پول آب و برق به دولت پرداخت نشود آب و برق قطع می‌شود.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه پزشک خدماتش را قطع نمی‌کند حتی اگر از تامین اجتماعی طلبکار باشد، گفت: اگر نیروهای ما پول تامین اجتماعی را ندهند ممنوع‌الخروج می‌شوند اما تامین اجتماعی مطالبات شرکت‌های دارویی را پرداخت نمی‌کند ما می‌خواهیم همان رفتاری را که در قبال تعهدات تامین اجتماعی و دولت دارند با ما نیز داشته باشند. خدمت ارائه شده، دارو و تجهیزات ارائه‌شده حالا باید پولش را بدهند.

 

هاشمی گفت: من که باید سلامت ایرانیان را مدیریت کنم بیش از ۵۰ الی ۶۰ درصد وقتم گرفتار اموری است که ما نقشی نمی‌توانیم در آن داشته باشیم. در حال حاضر دولت درگیر تکان‌ها و نواسات ارز است که باعث شده در صنعت دارو برخی از مواد چندین برابر افزایش قیمت داشته باشد،

 

وزیر بهداشت اضافه کرد: آقای حریرچی که نرخ تورم را به من نشان می‌داد گفت که در ماه گذشته نرخ تورم ۲.۶ بوده در حالی که در بهداشت و درمان ۱.۷ بوده است. این یک افتخار است اما ما نباید خیلی دل‌خوش کنیم به اینکه هنر کردیم و توانستیم تورم را کنترل کنیم. زیرا به هر حال ما هم تا یک جایی اجازه داریم کنترل کنیم تا صنعت نخوابد و خدمات آسیب نبیند.

 

وی ادامه داد: من از همان روز اول گفتم نباید اجازه ورود دارویی را بدهیم که مشابه ایرانی‌اش را خودمان استفاده می‌کنیم، یا نباید اجازه ورود هواپیمایی را به ایران بدهیم که عالی‌ترین مقامات جمهوری اسلامی سوار نوع ایرانی آن می‌شوند، اتومبیل هم همینطور است.

 

هاشمی با بیان اینکه ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم با جان مردم بازی شود، گفت: اگر نخواهیم با جان مردم بازی شود باید چه کار کنیم؟باید هزینه ها را درست کنیم وگرنه دچار کم‌فروشی می‌شویم یعنی در ماده اولیه تقلب می‌شود یا حتی مسائلی از این قبیل رخ می‌دهد. البته این بدان معنی نیست که دولت شانه خالی کرده است، دولت هم به نظر من اینجا سهم دارد و حتی سهمش خیلی پررنگ‌تر از مجلس است ولی ما در سایر خدمات ساز و کاری داریم که اجازه می‌دهد خودِ صنف قیمت تمام شده را در نوسانات اعلام کند مثل سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده؛ بالاخره دارو مهم‌تر است یا پراید و سمند؟

 

او افزود: هرکاری که برای دستگاه‌هایی که حتی جان جوانان را می‌گیرد، انجام شده باید برای حوزه دارو و پزشکی هم انجام شود. مشکل اصلی نقدینگی و تعیین قیمت است و به نظر من منصفانه نیست که ما با سکوتمان رفتارهای بد را تایید کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------