درمان سکته مغزی برای کدام بیمارستان‌ها اجباری است؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سکته مغزی
مشاور معاون درمان وزارت بهداشت از درمان 30 هزار بیمار سکته مغزی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵۰۰ بیمار داروی ترومبولیتیک دریافت کرده و کاملا بهبود یافته‌اند. 

دکتر جمشید کرمانچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه درمان سکته‌های حاد مغزی، گفت: باید توجه کرد که سکته‌های مغزی دومین عامل مرگ و اولین عامل ناتوان‌کننده افراد بالغ در کشور ما محسوب می‌شوند. بر همین اساس از سال ۱۳۹۵ برنامه درمان سکته‌های حاد مغزی با عنوان برنامه ۷۲۴ برای درمان این بیماران در وزارت بهداشت آغاز شد.

 

درمان 30 هزار بیمار سکته مغزی در کشور

وی افزود: از ابتدای مرداد ماه سال ۹۵، که برنامه درمان سکته‌های حاد مغزی با عنوان ۷۲۴ آغاز شد، تاکنون حدود ۳۰ هزار مورد بیمار سکته مغزی در بیمارستان‌های ما تحت درمان قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۴۵۰۰ موردشان داروی ترومبولیتیک دریافت کرده و کاملا بهبود یافته‌اند. البته سایر افراد نیز درمان شده‌اند، اما نیازی به دریافت دارو نداشته‌اند.

 

انجام درمان سکته مغزی برای کدام بیمارستان‌ها اجباری است؟

وی ادامه داد: باید توجه کرد که طبق دستورالعمل معاونت درمان وزارت بهداشت در سال جاری، درمان سکته مغزی در قالب برنامه ۷۲۴، برای کلیه بیمارستان‌هایی که دارای متخصص نورولوژی هستند و دستگاه سی‌تی‌اسکن دارند، اجباری شده است. در عین حال ۵۴ مرکز بیمارستانی نیز در قالب این برنامه در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته این درمان را به بیماران ارائه می‌دهند. البته در حال حاضر در سامانه ثبت سکته‌های مغزی ۷۱ بیمارستان آمار موارد درمانی خود را ثبت می‌کنند.

 

کرمانچی با بیان اینکه متناسب با برنامه درمان طب سکته‌های مغزی، دستورالعمل درمان توانبخشی هم توسط کمیته توانبخشی بیماری سکته مغزی نوشته و به کل کشور ابلاغ شده است، ادامه داد: در عین حال به طور همزمان در حال تهیه بسته تغذیه بالینی برای بیماران سکته‌های مغزی در بیمارستان‌های کشور هستیم.

 

از درمان‌های غیرپزشکی برای بیماران سکته مغزی بپرهیزید

کرمانچی همچنین تاکید کرد: مردم در صورت مواجه شدن با بیمار سکته مغزی حتما با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اکیدا از درمان‌های غیرپزشکی، سنتی، محلی و گیاهی پرهیز کنند؛ چراکه حتما باید برای این افراد درمان طبی و بیمارستانی انجام شود. بنابراین از درمان‌های غیرپزشکی بپرهیزید؛ چراکه زندگی فرد را به مخاطره می‌اندازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------