اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کمبود مواد مغذی عاملی برای بی خوابی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مواد مغذی
محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که کمبود مواد مغذی با کمبود خواب در ارتباط است. 

به گزارش فارس، محققان در مطالعات جدید خود، اطلاعات افرادی را که کمتر و بیشتر از 7 ساعت در طول شب می خوابند را با یکدیگر مقایسه کردند.

 

براساس گزارش «یوروآلرت»، محققان دریافتند، افرادی که کمتر از 7 ساعت در طول شب می خوابیدند، میزان کمتری از ویتامین های D، A، B1 و همچنین منیزیم، نیاسین، کلسیم، زینک و فسفر را مصرف می کردند.

 

همچنین این مطالعه نشان داد که میزان مصرف مواد مغذی با بدخوابی در زنان مرتبط است، به طوری که کمبود خواب زنان پس از مصرف مکمل های غذایی، بهبود یافت.

 

«چیما آیونت»، سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهد، افرادی با مشکل کمبود خواب می توانند با اصلاح رژیم غذایی خود، کیفیت خوابشان را بهبود بخشند.

 

طبق این مطالعات؛ مواد مغذی نقش مهمی در رشد، جلوگیری از بیماری، بهبود و عملکرد طبیعی بدن مانند خواب ایفا می کنند. برای مثال منیزیم می تواند به تولید ملاتونین در بدن و دیگر ترکیبات مرتبط با خواب کمک کند؛ علاوه بر این مصرف زینک نیز در تنظیم خواب موثر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------