با مصرف روغن ماهی به جنگ «آب سیاه» بروید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,روغن ماهی
محققان اعلام کردند که مصرف روغن ماهی می تواند از علائم آب سیاه جلوگیری کند.

 به گزارش فارس، آب سیاه دومین عامل اصلی نابینایی است که آن را به عنوان «دزد بینایی» نیز می‌شناسند زیرا علائم مشخصی ندارد و فرد در طول عمر خود از آن آگاه نمی‌شود.

 

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، اضافه وزن، دیابت، فشار خون بالا و افزایش فشار داخل چشم از عوامل احتمالی این بیماری هستند.

 

زمانی که مایعات درون چشم جمع شوند و به عصب بینایی و شبکیه فشار بیاورند، فشار داخل چشم رخ می‌دهد که به تدریج منجر به نابینایی می‌شود.

 

آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا در آزمایشات مکرر بر روی چشم نشان داد که این بیماری می‌تواند با مصرف مکمل‌های آنتی‌اکسیدانی در غذاها درمان شود. در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

 

روغن ماهی

طبق مطالعه دانشگاه ملبورن، مصرف مکمل‌های اسید چرب امگا 3 به مدت سه ماه متوالی، منجر به کاهش فشار داخل چشم در افرادی با علائمی از آب سیاه می‌شوند.

 

آستاکسانتین

آستاکسانتین یک کاروتنوئید بسیار قوی است که در مواد غذایی با رنگ نارنجی مایل به قرمز یافت می‌شود؛ از همین رو می‌توان از جلبک و ماهی آزاد به عنوان عاملی برای پیشگیری و کاهش آسیب به شبکیه استفاده کرد.

 

مصرف 2 میلی‌گرم مکمل آستاکسانتین در روز می‌تواند کاهش فشار داخل چشم و دیگر علائم آب سیاه کمک کند.

 

بیل‌بری

بیل‌بری یک گیاه آنتی‌اکسیدانی با ترکیبات فنولی است که به صورت کپسول‌های مکمل و پودرهای عصاره‌ در دسترس است. مصرف 160 میلی‌گرم مکمل بی‌بری به میزان دو بار در روز می‌تواند علائم آب سیاه را درمان کند.

 

کوآنزیم کیو10

این کوآنزیم یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بروز برخی از علائم آب سیاه جلوگیری می‌کند. مصرف 300 میلی‌گرم مکمل این کوآنزیم به همراه ویتامین  E از سوی کارشناسان تغذیه توصیه شده است.

 

منیزیم

منیزیم با بهبود جریان خون چشم و جلوگیری از دست دادن سلول‌های غدد لنفاوی بهترین انتخاب برای درمان آب سیاه است. مصرف 250 میلی‌گرم از این مکمل می‌تواند به کاهش علائم آب سیاه کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------