درمان بیماری تب حلزون با میگو



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تب حلزون
بیماری تب حلزون یکی از مرگبارترین بیماری‌های انگلی جهان است که سالانه 200 هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می کشد، اما میگو می‌تواند برای مقابله با بیماری مذکور مفید باشد. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، میگو آبزی مفیدی است که می تواند برای کنترل بیماری تب حلزون و مقابله با آن مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا میگو می تواند کرم انگلی را از بین ببرد که عامل شکل گیری بیماری مذکور است.

 

بیماری تب حلزون یا شیستوزمیازیس بیماری است که از طریق نوعی کرم انگلی بهنام کپلک خون ایجاد می شود و این امر به عفونت های دستگاه گوارش یا اداری می انجامد و درد شکمی،اسهال، مدفوع خونی یا خون در ادرار از جمله نشانه های آن است.

 

این بیماری در اثر تماس با آب آلوده به انگل منتشر می‌شود. انگل‌ها نیز از بدن حلزون‌های آلودهٔ موجود در آب‌های شیرین رها می‌شوند. این بیماری به ویژه در بین کودکان کشورهای در حال توسعه شیوع دارد چون احتمال بازی کردن آن‌ها در آب‌های آلوده بیشتر است.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تب حلزون

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که میگوها قادر به کنترل جمعیت انگل عامل این بیماری و از بین بردن آنها هستند. آنها امیدوارند با استفاده از میگو و پرورش گسترده آن در نقاطی همچون شمال آفریقا به جنگ این بیماری مرگبار بروند.

 

محققان امیدوارند ظرف 10 سال آینده بدین شیوه بتوان از شدت این بیماری مرگبار کاست، بیماری که بعد از مالاریا دومین بیماری عفونی مرگبار دنیا محسوب می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------