گُرگرفتگی را جدی بگیرید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,گُرگرفتگی
مطالعات اخیر محققان دانشگاه پیتسبورگ در آمریکا نشان می‌دهد، گُرگرفتگی که شایع‌ترین عارضه جانبی یائسگی است، احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس، گُرگرفتگی یکی از مهمترین عوارض یائسگی است. محققان پس از یک مطالعه بیست‌ساله در مورد سه هزار و ۳۰۰ زن در دوران یائسگی دریافتند گُرگرفتگی‌های شدید و مکرر می‌تواند نشانه‌ای بر حمله قلبی و سکته مغزی باشد.

 

این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که گُرگرفتگی مکرر و شدید داشتند، دو برابر بیشتر در معرض مشکلات قلبی بودند. این مطالعه همچنین نشان داد گُرگرفتگی مداوم با احتمال ۸۰ درصدی بیماری‌های قلبی مرتبط بود.

 

بر اساس گزارش انجمن یائسگی آمریکای شمالی،‌ حدود ۷۵ درصد زنان گُرگرفتگی (همراه با گرمای شدید و تعریق) را در دوران یائسگی تجربه می‌کنند که در حد نرمال کاملا طبیعی است.

 

محققان هنوز علت رابطه بین گُرگرفتگی و افزایش احتمال بیماری‌های قلبی را نمی‌دانند و در تلاشند تا دریابند که آیا درمان گرگرفتگی در کاهش احتمال بیماری‌های قلبی تاثیر دارد.

 

چندی پیش مطالعه‌ای نشان داد که گُرگرفتگی احتمال بروز آپنه خواب را افزایش می‌دهد. آپنه انسدادی خواب، به توقف موقت تنفس در خواب گفته می‌شود که معمولا با اختلال تنفس و ضربان نامنظم قلب همراه است. این اختلال تنفسی ناشی از انسداد مجرای تنفسی دهان بوسیله زبان است و معمولا چند ثانیه به طول می‌انجامد. این اختلال پس از ۵۰ سالگی بیشتر دیده می‌شود و زمانی خطرناک است که بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد.

 

محققان کاهش وزن، پیروی از رژیم غذایی سالم، تحرک کافی، کاهش فشار و قند خون و کلسترول را در تمام افراد به ویژه زنان یائسه ضروری می‌دانند؛ ‌چراکه تغییرات هورمونی می‌تواند بر سلامت کلی بدن تاثیرگذار باشد.

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------