در پی شیوع کرونا، موزه‌های ۱۵ استان تعطیل شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,موزه‌ها
در پی شیوع ویروس کرونا تمام موزه‌های ۱۵ استان کشور تا پایان هفته جاری تعطیل شدند. 

به گزارش  ایلنا،‌ درپی شیوع ویروس کرونا در ایران و فراگیر شدن آن در استان‌های مختلف کشور، از یکسو وزارت ارشاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمام برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است و اجرای تمام تئاترها و همچنین اکران فیلم‌های سینمایی متوقف می‌شود.

 

آموزش و پرورش نیز از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد.

 

در این راستا موزه‌ها بیش از همه مراکز فرهنگی، محل تلاقی اقشار مختلف اعم از گردشگران داخلی و خارجی و همچنان کودکان و بازدیدهای گروهی هستند و با توجه به آنکه نه موزه‌های ما ابزار بهداشتی و نظام کاملی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری دارند و نه بازدیدکنندگان آموزش لازم را دیده‌اند از این رو لزوم تعطیلی موزه‌ها احساس می‌شد.

 

در این راستا محمدرضا کارگر (مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی) از تعطیلی موزه‌های ۱۵ استان خبر داد و گفت: در استان‌هایی که به هشدارهای لازم درخصوص تعطیلی مدارس اعلام شده است، موزه‌ها نیز تا پایان هفته جاری تعطیل شده است. استان‌هایی که در معرض آسیب شیوع ویروس کرونا قرار دارند، که حدود ۱۵ استان هستند، موزه‌هایشان نیز تعطیل شده است.

 

به گفته او، این احتمال وجود دارد که تعطیلی موزه‌ها در استان‌های مختلف کشور، تمدید شود و تعطیلی تا هفته‌های آینده ادامه یابد.

 

تهران و البرز، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، لرستان، گیلان، استان مرکزی، گلستان، زنجان، همدان، قزوین، کردستان، سمنان و ‌کرمانشاه از جمله استان‌هایی هستند که تاکنون مواردی از شیوع ویروس کرونا در آنها گزارش شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------