بیماران بهبودیافته از کرونا تا دو هفته همچنان ناقل هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹ دستکم دو هفته پس از رفع علائم بیماری همچنان در بدن مبتلایان باقی می‌ماند و می‌تواند به دیگران منتقل شود. 

به گزارش پایگاه خبری «لایوساینس»، این مطالعه بر روی ۴ متخصص بهداشت و درمان بین ۳۰ تا ۳۶ ساله که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و سپس درمان شده بودند، انجام شد. محققان پس از انجام دو تست (در دو روز متوالی) بهبود این بیماران را تایید کرده و از آن‌ها خواستند تا به مدت پنج روز خود را در خانه قرنطینه کنند. پس از این دوره پنج روزه، تا روز سیزدهم پس از بهبودی نمونه برداری سواب گلو از این افراد ادامه پیدا کرد. نتایج همه تست‌ها مثبت بوده و از وجود این ویروس حکایت داشت.  به گفته محققان این یافته‌ها نشان می‌دهد که دستکم بخشی از بیماران بهبود یافته از کرونا ممکن است پس از رفع علائم،  همچنان ناقل این ویروس باشند.

 

با این حال این نوع رفتار در بین ویروس‌ها چیز جدیدی نیست و خوشبختانه آن طور که پژوهشگران می‌گویند، ویروس موجود در بدن بیماران بهبودیافته در این مرحله چندان مسری نیست.

 

به گفته کریس جانسون از اپیدمیولوژیست‌های دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تمپل، این یافته‌های جدید می‌تواند خبر خوبی برای جهان باشد زیرا ویروس‌هایی که به باقی ماندن در سیستم بدن افراد تمایل دارند، معمولا ویروس‌هایی هستند که بدن در برابر آنها یک واکنش ایمنی قوی ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، اگر این ویروس در بدن بیماران بهبودیافته باقی بماند، ممکن است احتمال ابتلای مجدد آن ها را از بین ببرد.

 

این یافته‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که خبرگزاری‌ها از ابتلای دوباره یک زن ژاپنی بهبودیافته از کرونا به این بیماری خبر می‌دهند. به گفته جانسون با توجه به نتایج جدیدی که در مورد باقی ماندن ویروس کووید-۱۹ در بدن بیماران بهبود یافته به دست آمده است، هنوز روشن نیست که در مورد این بیمار ژاپنی چه اتفاقی افتاده است. یک احتمال این است که وی نوع جدیدی از این ویروس را از شخص دیگری گرفته باشد و احتمال دیگر این است که سیستم ایمنی بدن وی این ویروس را به طور کامل از بین نبرده و با شروع تکثیر دوباره آن در ریه‌ها، علائم بیماری بار دیگر ظاهر شده‌ باشند.

 

 ایرنا  

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------