اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

متوفیان مشکوک به کرونا چگونه دفن می‌شوند؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
دبیر ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: متوفیان مشکوک به بیماری کرونا طبق دستورالعمل خاص بهداشتی دفن می‌شوند. 

محمد پذیرا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمهیدات خاصی در آرامستان‌ها نظیر تعطیل شدن آب سردکن‌ها و تخصیص غرفه‌هایی برای عرضه آب معدنی صورت گرفته‌ است همچنین اختصاص خودروی حمل متوفیات ویژه و مشکوک به صورت ۲۴ ساعته، ضد عفونی آمبولانس‌ها و تمهیدات خاص برای کاهش ازدحام جمعیت در بلوکه‌های تدفین از دیگر اقدامات است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به خطر زیاد انتقال بیماری از طریق تماس با جسد متوفیان، بلافاصله پس از تایید فوت بیمار، جسد در کیسه مخصوص حمل اجساد قرار داده می‌شود و  افراد مسوول انتقال متوفی به داخل کیسه مخصوص باید از تجهیزات حفاظت فردی کامل استفاده کنند.

 

دبیر ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با تاکید بر آگاه‌سازی کارکنان سردخانه و افراد درگیر در انتقال و تشیع جسد از خطرات زیستی احتمالی گفت: طبق دستورالعمل تدفین اجساد خاص، در هنگام شست و شو از تجهیزات حفاظت فردی استفاده می‌شود و پس از پایان شست و شو و دفن جسد تمام وسایل به جا مانده از متوفی عفونی محسوب شده و باید مطابق دستورالعمل های کشوری معدوم شود.

 

پذیرا افزود: در صورتی که وابستگان فرد متوفی تقاضای مشاهده جسد را داشته‌باشند ضمن دریافت آموزشهای لازم حفاظت فردی و نداشتن هرگونه تماس، مشاهده جسد با همراهی کارشناس بیمارستان امکان‌ پذیر  است.

 

وی با بیان اینکه اجساد پس از آماده شدن در کمترین زمان ممکن باید به محل دفن منتقل شوند ادامه داد: به خانواده بیمار در خصوص اهمیت موضوع و دلایل عدم انجام بعضی مراسم، توضیحات لازم داده می‌شود.

 

دبیر ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: جسد با رعایت دستورالعمل و تمام نکات مورد نظر آماده دفن می‌شود و ضد عفونی اطراف جسد و خودروی حمل جسد نیز انجام می‌ گردد و جسد در گوری با عمق حداقل دو متر طبق دستورالعمل دفن می‌شود.

 

پذیرا تاکید کرد: تمام مراحل تدفین به صورت کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده انجام می‌شود.

 

طبق اعلام دبیر کمیته اطلاع رسانی ویروس کرونا و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکنون آزمایش ابتلای ۱۹ نفر در این استان خراسان رضوی به سندروم حادتنفسی مثبت شده است همچنین علاوه بر این افراد دو نفر هم طی روزهای گذشته نتایج آزمایش آنها مثبت بوده که یک نفر از آنها فوت کرده است.

 

از مجموع این ۱۹ نفر، هفت نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه های بهداشت زیر مجموعه آن، ۹ نفر در نیشابور و سه نفر در سبزوار هستند.

 

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌ اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

 

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌ خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری هم تاثیر گذاشته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------