راه های انتقال ویروس کرونا از دیدگاه متخصصان چینی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
کمیته ملی بهداشت و سلامت چین با انتشار آخرین نسخه از مطالعات این کشور در مورد ویروس کرونا مهمترین راه های انتقال این ویروس را «ذرات ریز آب دهان» و «تماس با افراد آلوده» عنوان کرد. 

به گزارش ایرنا «می فنگ» سخنگوی کمیته یاد شده روز پنجشنبه در نشست خبری در پکن تصریح کرد علاوه بر این، «در فضای بسته با آئروسول غلیظ نیز احتمال آلوده شدن به ویروس وجود دارد».

 

او ادامه داد: با توجه به اینکه در ادرار و مدفوع مبتلایان نیز ویروس کشف شده، باید از آلودگی محیط به این موارد نیز پیشگیری کرد.

 

این مقام چینی تصریح کرد: در طرح تجدید شده نسخه هفتم همچنین اشاره شده است که منبع اصلی همه گیری ویروس کرونا، آلوده شده ها هستند، برخی مبتلایان که علایمی ندارند، نیز به احتمال منبع سرایت ویروس هستند.

 

سخنگوی کمیته ملی بهداشت و سلامت چین از نهادهای پزشکی و درمانی خواست در درمان کروناویروس جدید از طب سنتی چین استفاده کرده و به تلفیق روش های طب سنتی چینی و غربی برای درمان این ویروس بپردازند.

 

می گفت: در طرح جدید موضوعات مربوط به تغییرات پاتولوژی افزوده شده و عوارض بالینی، استاندارد تشخیص، روش درمان و استاندارد ترخیص از بیمارستان تکمیل شده است.

 

کمیسیون ملی بهداشت چین هم امروز پنجشنبه اعلام کرد که با مرگ ۳۱ تن از مبتلایان به این ویروس، شمار قربانیان در چین از مرز سه هزار نفر عبور کرد شمار مبتلایان به کرونا تا پایان روز چهارشنبه هم به ۸۰ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

 

همه افرادی که چهارشنبه جان خود را از دست دادند، شهروندان چینی در استان «هوبی» بودند هوبی کانون اصلی گسترش کرونا است.

 

آماری که چین در روزهای اخیر منتشر کرده، نشان می‌دهد روند ابتلا به کرونا و شمار قربانیان در این کشور کاهش قابل توجهی یافته و روندی نزولی را در پیش گرفته است.

 

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره‌های آفریقا، آمریکا، اروپا و اقیانوسیه را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

 

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

برخی کشورهایی که کرونا در آنها شیوع پیدا کرده، مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی را تعطیل کرده‌اند همچنین بعضی کنفرانس‌های بین‌المللی نیز به زمان دیگری موکول شده است.

 

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------