اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

احتمال افزایش فشارخون افراد روماتیسمی با مصرف استروئیدها



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فشارخون
طبق گزارش جدید محققان، افرادی که برای درمان بیماری های التهابی داروهای استروئیدی مصرف می کنند در معرض ریسک بالا ابتلا به فشارخون بالا قرار دارند. 

به گزارش مهر، بیماری التهاب روده و آرتروز روماتوئید (روماتیسم مفصلی) غالباً برای یک مدت طولانی و با دوز بالا با استروئیدها درمان می‌شود.

 

دکتر «پال استوآرت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لیدز بریتانیا، در این باره می‌گوید: «استروئیدها در کاهش التهاب خیلی خوب عمل می‌کنند و جان بسیاری از بیماران را نجات می‌دهند. اما می‌توانند به آنها آسیب هم برساند.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «اما غالباً بیماران برای زمان طولانی بیشتری از این داروها با دوز بالا استفاده می‌کنند که یکی از عوارض جانبی اصلی آن فشارخون بالاست. فشارخون بالا خطر بزرگی برای سلامت بوده و فاکتور پرخطری در بیماری قلبی، سکته و مرگ زودهنگام است.»

 

وی تاکید می‌کند درمان فشارخون بالا می‌تواند ریسک ناشی از استروئیدها را کاهش دهد.

 

در این مطالعه، داده‌های مربوط به بیش از ۷۱ هزار بیمار در انگلستان مربوط به سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ بررسی شد.

 

بیماری التهاب روده و آرتروز روماتوئید از شایع‌ترین مشکلات درمان شده با استروئیدها هستند. سایر مشکلات سلامت درمان شده با این داروها عبارتند از واسکولیت (التهاب عروق خونی) و لوپوس.

 

در بین بیماران، ۳۵ درصد مبتلا به فشارخون بالا شدند. هرچقدر طول مدت مصرف استروئیدها بیشتر باشد، احتمال ابتلاء به فشارخون بالا بیشتر می‌شود.

 

به گفته محققان، مصرف طولانی مدت استروئیدها واکنش استرس بدن را افزایش می‌دهد و موجب بالارفتن فشارخون می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------