اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ایران هنوز از پیک کرونا رد نشده است/احتمال بازگشت به محدودیت ها



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پیک کرونا
دو تن از مدیران ارشد وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کرونا، بر این نکته اصرار دارند که ایران هنوز از پیک کرونا رد نشده و مردم باید در خانه بمانند. 

به گزارش مهر، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: هنوز در مرحله افزایشی و رسیدن به قله بیماری قرار داریم.

 

وی افزود: مردم نباید فکر کنند که داستان کرونا تمام شده و می‌توانند آزادانه تردد کند یا حتی با اعمال فاصله گذاری اجتماعی و مجوز فعالیت برخی صنوف، کسانی که کار ضروری ندارد نباید از منزل خارج شوند.

 

عرفانی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی و اعمال مجوز فعالیت برخی صنوف تنها ۴۰ درصد از احتمال ابتلاء و شیوع کرونا ویروس را کاهش می‌دهد و باقی احتمالات ابتلاء به رعایت فردی و اجتماعی مردم بستگی دارد.

 

حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت کرونا، گفت: در حال حاضر کاملاً سوار بر موج بیماری هستیم در حال حاضر در برخی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور آمار ابتلاء به کرونا رو به کاهش، در برخی هم روند افزایشی دارد با این حال اگر اندکی غفلت کنیم آمار کاهش و افزایش مبتلایان نتیجه معکوسی به خود خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: اگر سیر وضعیتی بیماری کرونا در ۱۴ روز گذشته رو به صفر حرکت کرده باشد می‌توانیم گام دوم را برای بازگشایی های بیشتر برداریم اما اگر سیر افزایشی مشاهده شود مجبوریم ممنوعیت‌ها و تمهیدات امنیتی را اعمال نمائیم.

 

جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کرونایی کشور بسیار شکننده است و باید بسیار تلاش کنیم تا شرایط را حفظ و روند ابتلاء و شیوع ویروس را کاهشی نمائیم.

 

وی افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توان امیدوار به شکست کرونا ویروس و ایجاد بستری امن برای از سر گیری فعالیت‌های اجتماعی بود در غیر این صورت همچنان باید نگران سلامت جامعه و معیشت مردم کشور بود.

 

جمشیدی با بیان اینکه آثار بازگشایی های انجام شده حدوداً ۱۵ اردیبهشت نمایان خواهد شد، ادامه داد: اگر از ۱۰ الی ۱۵ اردیبهشت ۹۹ وضعیت بستری‌ها و مرگ و میر بر اثر کرونا روند افزایش داشته باشد معلوم می‌شود که تصمیمات ما چندان هم پخته نبوده و ناچاریم به شرایط محدودیت‌های قبلی عقبگرد کنیم اما اگر وضعیت کاهشی فعلی تثبیت شود، امکان برداشتن گام دوم بازگشایی‌ها فراهم خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------