تاثیر طب سنتی چین در درمان کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, طب سنتی چین
دست‌کم ۹۵ درصد از بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ در استان هوبئی چین با استفاده از طب سنتی چینی درمان شده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، «لی جون» معاون رئیس بیمارستان طب سنتی استان گواندونگ چین با اعلام این خبر یادآور شد که روش طب سنتی چینی همچنین برای مهار شیوع کرونا در مالزی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وی که ریاست هیاتی از پزشکان چینی به مالزی برای سهیم کردن تجارب شان در زمینه مقابله با کووید – ۱۹ را برعهده دارد، با اشاره به بررسی تاثیر داروهای مختلف از جمله واکسن برای مداوای سندرم تنفسی حاد (سارس) در سال ۲۰۰۳ و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) در سال ۲۰۱۲، افزود: در ابتدا انتظار داشتیم که داروهای مورد استفاده برای سارس و Mers-Cov در مورد کووید – ۱۹ نیز موثر واقع شود، اما در برخی مبتلایان به کرونا نتیجه عکس داد.

 

این پزشک گفت: اگرچه هنوز واکسنی برای کووید – ۱۹ کشف نشده است، طب سنتی چینی در سطحی گسترده برای مداوای علائم این بیماری همچون تب، سرفه و دل درد بیماران در چین قابلیت استفاده دارد.

 

وی افزود: این روش همچنین منجر به کاهش استفاده از دستگاه های تنفسی می شود، زیرا طب سنتی تقویت سیستم تنفسی و گوارشی بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ را ثابت کرده است.

 

لی یادآور شد که تجربه تاثیر طب سنتی چینی در درمان بیماران کرونایی همچنین توجه وزارت بهداشت چین را به مهار این بیماری همه گیر در مالزی معطوف کرده است.

 

وی افزود: اما تجربه و روش مورد استفاده در چین، صرفا راهنمایی برای کشورهای دیگر است و اجرای آن به شرایط و نیازهای هر کشور بستگی دارد.

 

او تاکید کرد که مشاهدات این تیم پزشکی نشان می دهد که دولت مالزی تمهیدات پیشگیرانه مناسب و موثری را در پیش گرفته است.

 

معاون رئیس بیمارستان طب سنتی استان گواندونگ چین خاطرنشان کرد ،مذاکراتی با وزارت بهداشت مالزی، بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و چند مرکز سلامت در این کشور داشتیم و دریافتیم که کوالالامپور قادر به کنترل موفقیت آمیز شیوع کرونا بوده، نظر به اینکه در روزهای اخیر کاهش چشمگیری در موارد ابتلا در این کشور مشاهده شده است.

 

وی گفت: اما برای جلوگیری از شیوع دوباره یا عود بیماری، مردم باید با دولت در بهبود معاینات پزشکی، تسریع فرآیند قرنطینه و درمان و رعایت بهداشت شخصی و فاصله گذاری اجتماعی، همکاری کنند.

 

لی یادآور شد که در حال حاضر در چین، سه تیم پزشکی مشغول آزمایش واکسن ها هستند و وارد مرحله دوم آزمایش های بالینی شده اند.

 

وی افزود: عرضه یک واکسن دست‌کم دو سال زمان نیاز دارد، اما چین تلاش می کند تا روند تحقیقات روی واکسن را سرعت بخشد.

 

ویروس کرونا موسوم به «کووید - ۱۹»  اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

 

 «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد: اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------