آنزیم خونی عامل شدت بیشتر بیماری کووید ۱۹ در مردان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
از زمان شیوع کروناویروس، نرخ بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید۱۹ در مردان به مراتب بیش از زنان بوده است.

به گزارش مهر، تحقیق جدید محققان هلندی نشان می‌دهد در مقایسه با زنان، مردان دارای غلظت بالاتر یک آنزیم خونی هستند که منجر به آلوده شدن سلول‌های انسانی به کروناویروس جدید می‌شود.

 

این آنزیم ACE۲ (آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲) نام دارد.

 

دکتر «آدریان وورس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گرونینگن هلند، در این باره می‌گوید: «ACE۲ گیرنده‌ای بر روی سطح سلول‌ها است. این آنزیم با کروناویروس پیوند برقرار کرده و اجازه ورود به سلول‌های سالم و آلوده کردن آنها را می‌دهد.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «میزان بالا ACE۲ در ریه‌ها وجود دارد و از اینرو تصور می‌شود که نقش اساسی در روند پیشروی اختلالات ریوی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ دارد.»

 

به دلیل اهمیت ACE۲ در نارسایی قلبی، محققان هلندی از مدت‌ها قبل از ظهور کروناویروس جدید، در حال بررسی نقش این آنزیم در سلامت قلبی و عروقی بودند.

 

محققان در مطالعه خود، غلظت ACE۲ را در خون حدود ۱۵۰۰ مرد و بیش از ۵۰۰ زن بررسی کردند. همه افراد، سالمندان درمان شده به خاطر نارسایی قلبی در ۱۱ کشور اروپایی بودند.

 

به گفته محققان، در فهرست طویل فاکتورهای احتمالی تأثیرگذاری غلظت ACE۲ در خون، مردان دارای قوی‌ترین فاکتور در این زمینه بودند.

 

محققان علت میزان بالا ACE۲ در مردان نسبت به زنان را این مورد می‌دانند که این آنزیم در آلت تناسلی مردان تنظیم می‌شود از اینرو غلظت بالاتر در مردان دارد.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------